Jedną z rzeczy, które jak na razie dał nam dwudziesty pierwszy wiek, jest stereotyp młodego biznesmena, zarabiającego fortunę na rozmaitych, nieraz krótkotrwałych internetowych trendach, który zaistniał w zbiorowej świadomości dzięki takim postaciom jak Mark Zuckerberg czy Chad Hurley. Projektanci ze studia Getchoo Creations uznali, iż taka tematyka idealnie nadaje się na nowoczesną grę ekonomiczną, czego efektem jest tytuł Hipster CEO, który zadebiutował niedawno w sklepie z aplikacjami App Store.
W trakcie gry przyjdzie nam wcielić się w studenta wprowadzającego w życie marzenie o własnym start-upie. Naszym pierwszym zadaniem jest po prostu wymyślenie pomysłu na biznes. Może to być np. serwis społecznościowy lub aplikacja do strumieniowania muzyki. Z czasem jednak do naszych zadań dołączy również wybór biura i dbanie o potrzeby pracowników, pilnowanie dobrych relacji z mediami, sprzedaż stworzonych firm oraz umiejętne obracanie zarobionymi w ten sposób pieniędzmi. Wszystkie te elementy typowe dla gry ekonomicznej są tutaj jednak potraktowane z przymrużeniem oka. Niemal na każdym kroku trafiamy więc na mniej lub bardziej uszczypliwą aluzję do współczesnej kultury alternatywnej, utożsamianej często z młodymi przedsiębiorcami.
Gra Hipster CEO dostępna jest do nabycia za 2,69 euro w internetowym sklepie z aplikacjami App Store.