Często przy zakupie aplikacji zastanawiamy się czy dobrze oceniana przez dotychczasowych klientów produkcja rzeczywiście będzie nam pasować. Nie wszyscy producenci oferują darmowe, okrojone wersje (Free lub Lite) swoich gier i aplikacji. W takich wypadkach niestety nie możemy skorzystać z „pożyczenia” produkcji, żeby sprawdzić czy faktycznie spełnia nasze oczekiwania. Pozostaje nam ryzyko powiązane z wiarą w pozytywne komentarze lub sprawdzenie u znajomych.
Jednak Apple znalazło na to jeszcze inny sposób – udostępniło bowiem możliwość oferowania przez wydawców gier swoich produkcji w ofertach abonamentowych. Nowość ta została ogłoszona już w lutym, jednak dopiero teraz pojawił się pierwszy producent gier, który postanowił ją zastosować.
Firma Big Fish Games oferuje dwie wersje tego rozwiązania. Pierwsza z nich – płatna $6,99 miesięcznie, daje nam dostęp do wszystkich produkcji tej firmy w jednej aplikacji, bez potrzeby oddzielnego płacenia i pobierania wszystkich osobno. Drugą opcją jest wersja darmowa – ma ona jednak swoje niedogodności: jesteśmy zmuszeni do oglądania reklam, a do tego możemy grać w dany tytuł jedynie 30 minut dziennie. W obu przypadkach gry są streamowane do urządzenia, więc trzeba mieć dostęp do sieci.
Na pewno jest to ciekawy krok. Oczywiste jest, że inni producenci też znajdą w tym możliwość zarobku, a liczba oferowanych w ten sposób aplikacji będzie rosła. Co ciekawe, wkrótce podobną możliwość kupowania aplikacji w abonamencie Big Fish Games chce wprowadzić na urządzenia z Androidem – być może już w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Aktualizacja:
Abonament został cofnięty – więcej informacji tutaj.