Remedy Entertainment opublikowało swoje plany wydawnicze na nadchodzące lata. Jak się okazuje, Control było na tyle udanym tytułem, że jego twórcy na poważnie zabrali się za jego kontynuację.
Będzie sequel i spin-off Control
Control z 2019 roku rozszerzyło specyficzne uniwersum gier Remedy Entertainment o kolejną warstwę narracyjną. Specyficzny klimat i interesująca konstrukcja świata jednym bardzo przypadła do gustu, a innych wręcz odrzuciła. Ogólny odbiór tego tytułu musiał być jednak przyzwoity, skoro jego twórcy zabierają się za wysokobudżetową kontynuację.
Jak wynika z oficjalnych planów dewelopera, przedstawionych akcjonariuszom, firma pracuje obecnie nad dwoma sporymi grami. Pierwsza nosi roboczy tytuł Heron. Ma być „większą” grą w uniwersum Control i jest obecnie na etapie konceptów i prototypów. Skala tego przedsięwzięcia podpowiada, że będzie to po prostu sequel produkcji z 2019 roku. Dokumenty wspominają też o innej grze o roboczej nazwie Condor. Najwyraźniej chodzi o spin-off Control.
Inne projekty Remedy
Inwestorzy mają też wgląd w inne prowadzone przez Remedy projekty. Crossfire X wciąż będzie wspierane i deweloper nadal nie szczędzi zasobów ludzkich do aktualizowania treści. Strzelanka nie spotkała się z wybitnie gorącym odbiorem, ale nie brakuje jej też graczy.
W zeszłym roku zapowiedziano też grę Alan Wake 2. To tytuł AAA najbliższy premiery – produkcja ma zadebiutować w 2023 roku. Co ciekawe, raporty finansowe wskazują, że Alan Wake Remastered nie zapewnił jeszcze żadnych przychodów, ponieważ wydatki na marketing i opracowanie gry dotąd się nie zwróciły. Wciąż nie ma żadnych głosów w kwestii udostępnienia tego tytułu na Steam. Od premiery tytuł można znaleźć w Epic Games Store.
Remedy podjęło tez współpracę z Tencentem, przy opracowywaniu wieloosobowej gry o tymczasowym tytule Vanguard. Niewiele o nim wiadomo, prócz tego, że od premiery ma to być gra free-to-play. W fazie koncepcyjnej znajdują się też zapowiedziane nowe wersje hitów Max Payne i Max Payne 2.
Choć Remedy Entertainment nie jest zbyt płodnym twórcą, nie można narzekać, że nie ma na siebie pomysłu. Czekamy na kolejne gry z wielką niecierpliwością!