Google Shoploop, czyli sklep w formie TikToka

Google Shoploop

fot. Google

Popularność serwisu TikTok zdumiewa niemal wszystkich. Krótkie, zabawne materiały wideo, podbijają sieć w rekordowym tempie. Firma Google postanowiła wykorzystać fenomen TikToka i opracować sklep internetowy, wyglądem przypominający chińską platformę.

Potęga autorytetu

W aplikacji opracowanej przez należące do Google studio Area 120 najważniejsza jest opinia osoby, która testowała dany produkt, najczęściej internetowego influencera czy celebryty. W krótkim wideo, o długości maksymalnie 90 sekund, dana osoba dzieli się z potencjalnymi klientami wrażeniami z użytkowania konkretnego produktu.

Shoploop: przede wszystkim beauty

Z uwagi na formę prezentacji produktów, nie każdy asortyment będzie nadawał się do reklamowania w tej formie. Trudno sobie wyobrazić, by urządzenia wymagające dłuższego opisu technicznego opisywane były przez influcencera na krótkim filmie. Twórcy Shoploop zapewne doskonale zdawali sobie z tego sprawę, dlatego sięgnęli do źródła (Instagram, TikTok), by sprawdzić, które produkty reklamowane są tam najczęściej.

fot. Google

Okazało się, że najwłaściwszą branżą, która mogłaby zacząć oferować swoje produkty w nowej formie, jest branża beauty. To właśnie działaniem kosmetyków czy akcesoriów do makijażu najchętniej chwalą się internetowe influencerki. Postanowiony wykorzystać ten potencjał i właśnie od niego rozpocząć budowanie Shoploop.

fot. Google

Krótkie recenzje wideo – czy właśnie tego potrzebujemy?

Szukając opinii na temat danego produktu w internecie, możemy spotkać się z różnego rodzaju materiałami. Od najbardziej typowych prospektów reklamowych i artykułów opisujących daną rzecz, po recenzje autorstwa specjalistów, czy to w formie tekstowej, czy dłuższego materiału filmowego. Co do zasady, większość z nich przygotowana jest w ten sposób, by możliwie najdokładniej opisać wszystkie cechy, wady i zalety testowanego produktu.

Z uwagi na spore ograniczenie czasowe, o takiej dokładności, w przypadku 90-sekundowego wideo, nie może być mowy. Pozostaje jedynie pytanie, czy rzeczywiście, osoby poszukujące opinii o danym kosmetyku potrzebują jego pełnej recenzji, czy może wystarczy im kilka słów rekomendacji od ulubionego twórcy internetowego? Rozwój Shoploop z pewnością pomoże znaleźć odpowiedź na tak zadane pytanie.

Platforma zakupowa Shoploop dostępna jest wyłącznie w formie aplikacji mobilnej. Niestety, obecnie nie działa jeszcze w Polsce.

Exit mobile version