Streaming gier cieszy się coraz większą popularnością. Nic dziwnego, że tym segmentem poważnie zainteresowało się Google, które planowało kupić Twitcha (ostatecznie ubiegł ich Amazon). Firma z Mountain View stworzyła nową usługę YouTube Gaming.
W YouTube Gaming już teraz 25 tysięcy gier ma specjalne strony, gdzie znajdą się wszystkie streamy i filmy ze zwykłego YouTube, które są bezpośrednio powiązane z danym tytułem. Oczywiście będziemy mogli ustawić alerty na daną frazę – powiadomienia o nowym wideo pojawią się natychmiast.
Nie zabraknie także systemu rekomendacji od Google – YouTube będzie rozróżniał kanały o grach od tych o innej tematyce nawet przy zbliżonych nazwach. Warto wspomnieć o obsłudze 60 klatek na sekundę, możliwości zapisu danego materiału i poprawieniu linkowania do streamów.
Szykuje się ciekawy pojedynek na linii YouTube – Twitch. Z jednej strony Google ma w swoich szeregach sporą rzeszę bardzo popularnych graczy, ale przecież nawet oni korzystają z konkurencyjnej usługi. Zobaczymy, kto zaoferuje więcej. Pewne jest jedno – zyskają na tym widzowie.
YouTube Gaming będzie dostępny od końcówki lata wyłącznie dla mieszkańców USA oraz Wielkiej Brytanii.