Właściciele firm, posiadający rachunki w Banku Millennium nareszcie zyskali możliwość korzystania z płatności Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay.
Płatności mobilne dostępne dla przedsiębiorstw
Możliwość dokonywania płatności za pomocą standardu pokroju Google Pay czy Apple Pay dostępna jest w wielu działających na terenie Polski bankach – i to od lat. Najpierw jednak udostępniano ją klientom indywidualnym, zaś rachunki prowadzone dla przedsiębiorstw otrzymywały takie przywileje z opóźnieniem. Tak też jest i w Banku Millennium – posiadacze firm zyskali taką opcję dopiero teraz.
Dokładnie rzecz ujmując, Bank Millennium udostępnił klientom bankowości przedsiębiorstw płatności mobilne Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay. Można je uruchomić dla wszystkich kart wydawanych w segmencie przedsiębiorstw. Rejestracja kart w aplikacjach do płatności zbliżeniowych jest bezpłatna.
Istnieje kilka wymogów technicznych, które muszą spełnić przedsiębiorcy oraz ich urządzenia, żeby mogli korzystać z mobilnych systemów płatności, choć nie są one wygórowane. Właściciele firm mają możliwość:
- dodania karty do płatności zbliżeniowych Google Pay realizowanych telefonem (w przypadku telefonów z systemem Android w wersji 4.4 i wyższej oraz wyposażonych w funkcję NFC) lub zegarkiem z Wear OS,
- dodania karty do płatności zbliżeniowych Apple Pay realizowanych telefonem (dotyczy telefonów iPhone, udostępniających tę funkcję) lub zegarkiem Apple Watch,
- dodania karty do płatności zbliżeniowych zegarkiem Garmin Pay (dotyczy smartwatchy Garmin, udostępniających tę funkcję),
- dodania karty do płatności zbliżeniowych zegarkiem Fitbit Pay (dotyczy smartwatchy Fitbit, udostępniających tę funkcję).
Po powiązaniu karty z aplikacją, możliwe będzie realizowanie wszystkich transakcji zbliżeniowych, włącznie z wypłatami gotówki z bankomatów, o ile dana maszyna obsługuje wydawanie gotówki w takim trybie. Dodanie karty do zewnętrznego portfela musi być potwierdzone kodem SMS, wysyłanym na numer właściciela karty.
Limity transakcyjne pozostają takie same jak dla kart fizycznych. PIN nadany do karty fizycznej obowiązuje dla jej odpowiednika (tokena) w telefonie/zegarku. Zastrzeżenie karty jest równoznaczne z dezaktywacją płatności zbliżeniowych.