Google pracuje nad nowym narzędziem AI, które miałoby wspierać użytkowników w codziennych czynnościach wykonywanych w przeglądarce Chrome. W czym może pomóc?
Nowe narzędzie AI Google pomoże w codziennej pracy w przeglądarce
Google prowadzi intensywne prace nad narzędziami opartymi na AI. Jednym z najważniejszych jest oczywiście chatbot Gemini. Technologiczny gigant z Mountain View na tym jednak nie poprzestaje i tworzy też inne modele. Przykładem jest model o nazwie kodowej „Projekt Jarvis”, który ma pomóc użytkownikowi przeglądarki Chrome w codziennych czynnościach.
Opracowywany model językowy miałby automatycznie wykonywać zadania, takie jak przeprowadzanie researchu w przeglądarce, wyszukiwanie informacji, kupowanie konkretnych produktów czy nawet rezerwowanie lotu. Narzędzie byłoby też odpowiedzialne za gromadzenie zrzutów ekranu, interpretowanie ich, a także naciskanie na przyciski bądź generowanie tekstu.
„Projekt Jarvis” trafi do nowego bota Google Gemini?
Jak donosi The Information, „Projekt Jarvis” mógłby zostać zaprezentowany jeszcze w 2024 roku i miałby być obsługiwany przez zaktualizowanego bota. Jak wspominaliśmy na łamach Tabletowo.pl w zeszłym tygodniu, Gemini w wersji 2.0 może zadebiutować właśnie w grudniu 2024 roku. Prawdopodobnie projekt nie zostanie od razu udostępniony wszystkim, a wybranej grupie użytkowników.
Przypomnijmy, że Google Gemini to intensywnie rozwijane narzędzie, które otrzymuje coraz więcej funkcji. Niedawno jedna z opcji stała się dostępna dla polskich użytkowników – wreszcie możemy generować wysokiej jakości obrazy za pomocą Imagen 3 bezpośrednio w chatbocie Gemini. Poza tym na początku października 2024 roku rozszerzono także dostępność funkcji Live, dzięki której można prowadzić płynną rozmowę z botem AI – choć niestety póki co wyłącznie w języku angielskim.
Nie tylko Google chce ułatwić korzystanie z przeglądarki
Według przekazanych przez The Information wiadomości „Projekt Jarvis” nieco przypomina Copilot Vision stworzonego przez Microsoft. Jedną z funkcji tego narzędzia jest możliwość przeprowadzenia konwersacji na temat przeglądanych stron internetowych.
Podobne oczekiwania stawia się wobec Apple Intelligence – model miałby „wiedzieć”, co wyświetla się na ekranie i wspomagać codzienne korzystanie z danego urządzenia. Według The Verge nad podobnymi narzędziami prace prowadzi również Anthropic ze swoim Claudem czy OpenAI w ChatGPT.