Android jest już bardzo dojrzałym systemem. Google przez lata go dopracowywało, dzięki czemu jest nie tylko bogaty w funkcje, ale też dość intuicyjny. Jeśli jednak ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej platformy, gigant z Mountain View chętnie na nie odpowie – wystarczy napisać na Twitterze, używając odpowiedniego hasztagu.
Android ma już ponad 10 lat na karku. To wystarczająco długo, aby odpowiedzialne za niego Google (chociaż formalnie nie jest jego twórcą) stworzyło kompleksowe oprogramowanie, które będzie bogate w funkcje i intuicyjne. Z urządzeń z systemem sygnowanym Zielonym Robotem korzystają zarówno świetnie zaznajomieni z nowymi technologiami użytkownicy, jak i ci nieco mniej „zorientowani w temacie”. Jedna i druga grupa może jednak mieć różne pytania dotyczące Androida – od teraz gigant z Mountain View chętnie na nie odpowie za pośrednictwem Twittera.
Android – pomoc techniczna na Twitterze
Na oficjalnym profilu Androida na Twitterze poinformowano o uruchomieniu mechanizmu wsparcia technicznego dla użytkowników. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy, może zadać pytanie na tej platformie, używając w swoim tweecie hasztagu #AndroidHelp – wówczas ekipa prowadząca konto rozwieje wszelkie wątpliwości.
Have questions related to your #Android ?? We’re here to help. Now, you can get assistance by tweeting your issue using hashtag #AndroidHelp.
— Android (@Android) January 27, 2020
Google za pośrednictwem Reddita poinformowało, że oferuje wsparcie w kwestiach tożsamości i uwierzytelniania, dostępności i bezpieczeństwa oraz ogólnego rozwiązywania problemów, a także „wielu innych funkcji Androida”. Hasztag #AndroidHelp cieszy się szybko rosnącą popularnością – użytkownicy Twittera pytają m.in. o możliwość nagrywania rozmów (nieoficjalnie wiadomo jednak, że opcja ta się może wkrótce pojawić po usunięciu jej począwszy od Androida Pie) i aktualizacje dla różnych modeli smartfonów do nowszych wydań Zielonego Robota.
Na razie trudno powiedzieć, jak sprawnie Google będzie sobie radziło z odpowiadaniem na pytania użytkowników – bardzo szybko pojawiają się kolejne tweety, mimo że od poinformowania o uruchomieniu wsparcia technicznego na Twitterze nie minęła nawet doba. To jednak dobry ruch ze strony firmy, ponieważ dla wielu osób będzie to najwygodniejszy i najprostszy sposób na uzyskanie informacji na temat platformy sygnowanej Zielonym Robotem.
Źródło: @Android, Reddit via xda-developers