Mogłoby się wydawać, że mega hype na wirtualną rzeczywistość już się skończył, jednak najnowsze statystyki sprzedaży gogli VR całkowicie temu przeczą – w trzecim kwartale 2017 roku sprzedano bowiem ponad jeden milion tych urządzeń. To najlepszy wynik w dotychczasowej historii tego segmentu.
Jak wynika z szacunków Canalys, od początku lipca do końca września 2017 roku najwięcej gogli VR sprzedało Sony – w sumie 490 tysięcy PlayStation VR. Drugi w kolejności był Oculus, który dostarczył do rąk klientów 210 tysięcy sztuk Oculus Rift. Na trzecim miejscu ścisłego podium ulokowało się HTC – Tajwańczykom udało się w trzy miesiące sprzedać 160 tysięcy egzemplarzy gogli HTC Vive.
Jak nietrudno policzyć, tylko Sony, Oculus i Vivo w trzecim kwartale 2017 roku sprzedali w sumie 860 tysięcy gogli VR, a tym samym zgarnęli dla siebie aż 86% udziałów w tym segmencie. Canalys tłumaczy to jednak faktem, że cała trójka zdecydowała się w ostatnim czasie wyraźnie obniżyć ceny proponowanych przez siebie urządzeń lub w tej samej dorzucić coś więcej do zestawu i takie zagranie skutecznie zachęciło kolejnych klientów do zakupu.
Badacze z Canalys zauważają również, że Japończycy bardzo pomogli w przekroczeniu progu miliona sprzedanych gogli VR, ponieważ wyjątkowo ochoczo – z uwagi na specyfikę tamtejszego rynku – wyposażają się w te urządzenia. Oczywiście największym beneficjentem ogromnego popytu na ten sprzęt było rodzime Sony, które w trzecim kwartale 2017 roku zgarnęło dla siebie ponad 80% udziałów w japońskim rynku gogli wirtualnej rzeczywistości.
Zdaniem analityków z Canalys, popyt na gogle VR będzie dalej rosnąć w 2018 roku. Przyczynić mają się do tego nowy – i przede wszystkim relatywnie tani – product Oculus, Oculus GO, oraz fakt, że w ten segment postanowił wkroczyć również Microsoft, który nie tylko stworzył platformę Windows Mixed Reality (Rzeczywistość Mieszaną Windows), ale przede wszystkim zdołał przekonać wielu producentów, aby wyprodukowali zgodne z nią urządzenia (w tym gronie znajdują się m.in. Samsung, Acer, Dell, HP i Lenovo).
Źródło: Canalys