Niektórzy użytkownicy Samsungów Galaxy Note 8 z USA zgłaszają, że ich telefony nie włączają się lub nie ładują po tym, jak całkowicie wyczerpie się bateria w ich urządzeniach. Producent rozpatruje poszczególne przypadki i po prostu wymienia smartfony na nowe. Uspokajamy: wiele wskazuje na to, że problem nie dotyczy egzemplarzy sprzedawanych w Polsce.
Sytuacja niektórych użytkowników Samsungów Galaxy Note 8 jest nie do pozazdroszczenia, gdyż zorientowali się oni, że po kompletnym rozładowaniu smartfona, nie są w stanie naładować baterii. Urządzenie po podłączeniu do ładowarki sieciowej nie reaguje. Poszkodowani próbowali wykorzystać do tego inne ładowarki i kable, tak, by wykluczyć możliwość dołączenia do zestawu z Note 8 wadliwych akcesoriów. Bezskutecznie.
Na oficjalnym amerykańskim forum Samsunga, administrator SamsungMel radzi klientom, by nie wahali się zwracać swoich urządzeń do serwisów. Tego typu usterka uprawnia ich bowiem do całkowitej wymiany smartfona.
„Problem z Samsungiem Galaxy Note 8, który nie chce się włączyć, chcemy rozwiązać w pierwszej kolejności”
Jak na razie, wygląda na to, że sprawa dotyczy tylko urządzeń przeznaczonych na rynek amerykański. Co więcej, grono osób z „martwym” Notem 8 w dłoni zawężone jest dodatkowo do tych, którzy nabyli smartfon drogą kupna w salonie operatora telefonii komórkowej. Problem z baterią zgłaszają jak dotąd wyłącznie klienci Verizon Wireless, T-Mobile i Sprint.
Nie wygląda to na coś, co można zniwelować przy pomocy aktualizacji, a na wadę konstrukcyjną pewnej partii wyprodukowanych urządzeń. Na razie trudno stwierdzić, jaka jest skala występowania błędu baterii. Jeśli sprawy przyjmą poważniejszy obrót, Samsung na pewno zajmie oficjalne stanowisko w tej sprawie. Mamy jednak nadzieję, że sprawa szybko zostanie wyjaśniona, a problem faktycznie dotyczy tylko wybranych egzemplarzy.
Ze swojej strony przypomnę jeszcze, że dobre praktyki dbania o baterię w smartfonie mówią, by nie dopuszczać do rozładowania ogniwa poniżej 15%. Warto o tym pamiętać – nie tylko w tym konkretnym przypadku.
źródło: Forum Samsung (1), (2), przez PhoneArena