Gadu-Gadu z sentymentem wspominam jako najbardziej popularny komunikator internetowy z czasów mojego dzieciństwa. Kiedy nadeszła era Messengera słuch o nim niemal całkowicie zaginął. Od jakiegoś czasu GG chce na nowo przekonać do siebie użytkowników. Tym razem właściciele wpadli na pomysł stworzenia portalu z ogłoszeniami.
Gadu-Gadu chce być jak OLX
Obecny właściciel zamierza ożywić ledwo działające GG, które lata świetności ma już zdecydowanie za sobą. Proces ten rozpoczął się już w marcu 2023 roku. Na łamach Tabletowo.pl informowaliśmy Was o kolejnych nowościach związanych z kultowym komunikatorem. Pojawiła się m.in. opcja płatnej subskrypcji, a jej użytkownicy otrzymali np. dostęp do chatbota AI nazwanego AmiGGo. By zachęcić do siebie internautów, GG umożliwia udostępnianie dużych, bo nawet 4 GB plików. Jednym z pomysłów na przyciągniecie do siebie użytkowników są także rozwiązania skierowane dla firm.
Najnowszy pomysł Gadu-Gadu nie jest jednak podobny do żadnego z poprzednich. Powstał specjalny serwis ogłoszeniowy, na którym możemy znaleźć niemal wszystko: od książek, przez elektronikę po samochody i mieszkania. Każde ogłoszenie może być widoczne przez maksymalnie 60 dni, z możliwością przedłużenia tego okresu w dowolnym momencie. Użytkownicy mogą dołączać do nich wideo oraz do 10 zdjęć.
Do zamieszczania ogłoszeń konieczne jest posiadanie konta z aktywną płatną subskrypcją, której koszt wynosi obecnie 9,90 złotych miesięcznie. Posiadacze GG Premium mają możliwość nieograniczonego dodawania ogłoszeń w ramach swojego abonamentu.
Firma zapowiada rozwój platformy „Ogłoszenia GG” mając na celu bezpośrednią integrację ogłoszeń z aplikacją komunikatora, co ma wzbogacić ich dodawanie i przeglądanie o nowe funkcjonalności. Planowane usprawnienia mają umożliwić użytkownikom łatwe dokonywanie płatności bezpośrednio pomiędzy kontami GG, co zapewni większą spójność i wygodę korzystania z serwisu.
To nie koniec rozwoju GG
Nowy właściciel nie zamierza poprzestać na tym pomyśle i chwali się dalszymi planami rozwijania GG i poszerzania jego portfolio o kolejne funkcje. Jak czytamy w komunikacie, serwis ma być „nie tylko centrum prostej, bezpiecznej komunikacji, ale także aplikacją społecznościową z wieloma potrzebnymi na co dzień usługami, w tym narzędziem do szybkich płatności”. Trwają przecież testy wirtualnego portfela GGwallet.
Kiedy byłem w szkole podstawowej Gadu-Gadu miał niemal każdy, a codziennie korzystały z niego setki tysięcy młodych użytkowników. Dzisiaj ten rozkład wygląda zupełnie inaczej. Aktualnie większość, a dokładnie 61,3%, użytkowników komunikatora GG stanowią ludzie w wieku poniżej 35 lat, a 37% to osoby w przedziale wiekowym 16-25 lat.