Amerykański producent opasek fitness, Fitbit, od dłuższego czasu raczy nas produktami z wyższej półki – przynajmniej finansowo. Najnowsza, i zarazem najbardziej zaawansowana opaska, Fitbit Charge 3, została zapowiedziana w sierpniu, a już teraz dla wszystkich chętnych rozpoczął się okres przedsprzedaży.
Firma Fitbit w swoim portfolio skupia się mocno na produktach kategorii fitness, a najpopularniejszą odnogą ich asortymentu są smartbandy — urządzenia popularne na całym świecie, wydaje się głównie za sprawą ceny. Produkty Fitbit do tanich nie należą, ale mimo to znajdują swoją grupę nabywców. Na Charge 3 przyjdzie nam poczekać do najbliższej niedzieli, tak więc póki co zobaczmy wyłącznie na papierze, jakie możliwości przyniesie nam ten sportowy gadżet.
Charge 3 nie prezentuje sobą kompletnej rewolucji, w kwestii designu otrzymujemy produkt podobny do poprzedniej edycji. Zmieniają się natomiast możliwości. Zaczynając od ekranu — dostajemy pokryty szkłem Gorilla Glass 3 generacji panel OLED, który, według producenta, ma zapewnić nam obraz zdecydowanie ostrzejszy i jaśniejszy niż w poprzedniku. Nie można także narzekać na funkcjonalność urządzenia. Poza standardowymi dla tego typu technologii możliwościami, jak liczenie kroków i kalorii, sprawdzanie pulsu i monitorowanie snu, opaska podaje nam także informacje na temat pogody czy pomaga kontrolować kobiecy kalendarz.
https://www.tabletowo.pl/2018/08/20/fitbit-charge-3-oficjalnie-wodoodporny-oled-pulsometr/
Nie zabrakło tutaj także synchronizacji z naszym smartfonem – wraz z opaską otrzymujemy dostęp do powiadomień z poziomu nadgarstka. Najciekawszą nowością wydaje się moduł NFC, obecny w jednej z wersji, który znacząco poprawi funkcjonalność i możliwości urządzenia. Producent deklaruje również wodoodporność do 50 metrów, jednak nie znalazłem żadnej informacji o potwierdzeniu tej wartości jakimkolwiek certyfikatem. Minusy? Brak modułu GPS oraz cena — prawie 150 dolarów.
https://www.tabletowo.pl/2018/10/02/platnosci-mobilne-fitbit-pay-santander-bank-polska-bz-wbk-jak-dodac-karte-jak-placic-instrukcja/
Opaskę już w tym momencie można zamawiać za pośrednictwem strony producenta, gdzie niestety nie dopatrzyłem się możliwości wyboru wersji z NFC, mimo że funkcja ta jest reklamowana w oficjalnym materiale promocyjnym, do którego obejrzenia zapraszam:
A co z Polską, zapytacie. W niektórych sklepach internetowych trwa już przedsprzedaż opaski w cenie wynoszącej 659 złotych. Urządzenie powinno trafić do klientów, podobnie jak w Stanach, jeszcze w tym miesiącu, a wiele wskazuje na to, że w ciągu najbliższych dni.
Źródło: Fitbit, Windowscentral