Jeśli korzystacie z urządzeń typu wearables firmy Fitbit, możecie mieć trudności z przesłaniem danych treningów. Wszystko przez awarię, jaka dotknęła usługi synchronizacyjne.
Błąd synchronizacji urządzeń noszonych
Niezależnie od tego, czy nasz smartfon działa na systemie Android, czy też nosimy w kieszeni iPhone’a, używając opaski lub smartwatcha lub opaski Fitbit, musimy być przygotowani na pewne kwiatki.
Od kilku godzin trwa awaria usług tej firmy, które pozwalały na przesyłanie danych dotyczących wykrytej przez urządzenia naręczne aktywności na sparowane z nimi smartfony. Niestety, wystarczy otworzyć aplikację Fitbit na telefonie, by przekonać się, dlaczego wielu posiadaczy opasek i zegarków skarży się na dziwne wyniki podsumowań.
Część użytkowników zauważa, że dane dotyczące treningów są niepełne (na przykład liczba zliczonych kroków czy podejrzanie mała). W niektórych wypadkach informacje te pojawiają się w postaci wyszarzonych parametrów, co oznacza, że nie powiodło się przesłanie danych z urządzenia noszonego.
W niektórych przypadkach część z kart statystyk zniknęła w ogóle, a próba zsynchronizowania opaski lub zegarka ze smartfonem (za pomocą gestu przeciągnięcia w dół ekranu w aplikacji) kończy się wyświetleniem komunikatu: „Nie można zsynchronizować”.
Co ciekawe, wydaje się, że z podobnymi trudnościami boryka się desktopowa wersja serwisu Fitbit, dostępna po zalogowaniu na konto.
Fitbit pracuje nad rozwiązaniem
Pion wsparcia Fitbit jest świadomy problemów, z jakimi mierzą się różni użytkownicy urządzeń firmy. Wciąż pracują nad stosownym rozwiązaniem.
Do czasu zażegnania kryzysu, należy uzbroić się w cierpliwość. Przynajmniej, jeśli problemy występują w aplikacji także na naszym smartfonie, jesteśmy pewni, że to nie nasza wina.