Sprzedaż tabletów z ekranami poniżej 9 cali wynosi aktualnie około 66% udziału całego rynku. W ubiegłym roku sytuacja przedstawiała się nieco inaczej. Wtedy większym wzięciem cieszyły się tablety z wyświetlaczami powyżej 9 cali.
Tymczasem tablety z Androidem w większości posiadają ekrany 7- oraz 10-calowe. Znawcy rynku twierdzą, że małe tablety niebawem ustąpią miejsca tym ciut większym, wciąż jednak równie poręcznym co „siódemki”. Analitycy NPD DisplaySearch informują, że jeszcze w tym roku na rynku tabletów pojawi się kilka 8-calowych nowości. Ma to związek zarówno z dużym zainteresowaniem Samsungiem Galaxy Note, jak również porównywanym do niego iPadem mini, o podobnej przekątnej ekranu. Skoro mowa o planach produkcji 8-calówek, należy wspomnieć, że chodzi o takie firmy jak ASUS, Acer, Dell i Lenovo, których tablety miałyby pojawić się na rynku w czwartym kwartale tego roku.
Richard Shim z NPD DisplaySearch dodaje, że producenci powinni spodziewać się, że sprzedaż tych urządzeń z końcem roku będzie już na poziomie 5-10%. Firmy zwróciły uwagę na zmiany preferencji wśród konsumentów ze wskazaniem na coraz większe zainteresowanie tabletami, które zdecydowanie wzmocnią swoją pozycję względem innych rodzajów urządzeń przenośnych. Mówi się tutaj o spadku sprzedaży laptopów o 5% oraz znacznym wzroście sprzedaży tabletów o 67% względem roku ubiegłego.