Korporacja Meta ogłosiła, że odświeża „system tożsamości” Facebooka. Obejmuje to zmodyfikowanie logo platformy, a także kilka zmian w reprezentacji wizualnej charakterystycznych dla niej elementów. Ciekawe, czy zauważycie różnicę?
Stare i nowe logo Facebooka
Wydawałoby się, że nie da się już bardziej „zniebieszczyć” symbolu Facebooka. A jednak. Meta podjęła kroki, by nieco odświeżyć logo serwisu. Rzućcie okiem na małe porównanie nowe <-> stare, żeby wychwycić subtelne różnice.
Skąd w ogóle potrzeba zmiany wyglądu logo? Meta wytłumaczyła to w obszernym poście na swoim blogu.
Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrażenia podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” wyraźnie się wyróżniała. Meta
Cały ten wywód można skrócić do: „chcieliśmy, żeby w logo było więcej niebieskiego, niż jest”. Kolor jest teraz bardziej „płaski” i – co tu dużo mówić – ciemniejszy. Dokonano też drobnych poprawek kształtu litery „f”.
Zmiany obejmują także logotyp. Notatka na blogu Mety precyzuje, że został on przeprojektowany zgodnie z krojem pisma Facebook Sans. Ma to służyć lepszej czytelności na platformie.
Niebieski kwiat i kolce
Projektanci odświeżonego stylu Facebooka chwalą się, że dostępna jest także nowa paleta kolorów. Co raczej nie zaskakuje, jest wypełniona po brzegi różnymi odcieniami błękitu.
Poza tym Meta przyjrzała się bliżej temu, jak w różnych częściach serwisu prezentują się animowane Reakcje. Rozszerzając paletę kolorów, forma mogła nadać im głębi i podkreślić emocje, które animacje mają wyrażać. Aktualizacja Reakcji ma zostać wdrożona w nadchodzących miesiącach. Wszystko to ma pomóc w skuteczniejszej i przyjemniejszej komunikacji z innymi ludźmi.
Wszystko, o czym wspomnieliśmy, jest dopiero początkiem zmian w wyglądzie Facebooka. Meta przedstawia modyfikacje jako „pierwszą fazę odświeżonego systemu tożsamości”. Można więc wypatrywać kolejnych zmienionych detali, choć raczej nie będą one tak wywrotowe, jak rebranding przeprowadzony ostatnimi czasy na Twitterze, ekhm, platformie X.
Przy okazji warto wspomnieć, że program Meta Verified został udostępniony firmom. Dla osób prowadzących konta firmowe na Facebooku, to może być przydatna wiadomość.