Facebook, jak i wiele innych firm, opublikował sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że firma Marka Zuckerberga od stycznia do marca zarobiła 3,06 miliarda dolarów, czyli aż o 76,6% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
W pierwszym kwartale 2017 roku Facebook wygenerował przychód w łącznej wysokości 8,03 miliarda dolarów, czyli o 49% wyższy niż w Q1 2016. Jak widać, mimo że przychody urosły „tylko” o połowę, to sam zysk skoczył aż o 76,6% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. To trudna sztuka, ale nie niemożliwa, o czym mogliśmy ostatnio przekonać się chociażby dzięki Sony.
Największą część przychodów Facebooka stanowiły te, pochodzące z reklam – wyniosły one aż 7,86 miliarda dolarów, czyli blisko 98% całości. Najwięcej jednak – bo około 85% – wygenerowały same tylko urządzenia mobilne. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było to trochę mniej – 82%.
Oczekuje się, że przez cały 2017 rok reklamy, wyświetlane na urządzeniach mobilnych, wygenerują Facebookowi przychody w wysokości 31,94 miliarda dolarów. Jeżeli się uda, będzie to oznaczało wzrost o 42,1% w porównaniu do 2016 roku.
Przy okazji warto dodać, że aktualnie z Facebooka korzysta miesięcznie już 1,94 miliarda użytkowników (dane na koniec marca 2017 roku), podczas gdy rok temu było to 1,65 miliarda, czyli o 18% mniej. Codziennie robi to natomiast 1,28 miliarda osób, czyli 66% całości.
Źródło: VentureBeat, VentureBeat