Firma Marka Zuckerberga została zmuszona do odwołania premiery swojej usługi randkowej. Europejczycy muszą więc jeszcze trochę poczekać.
Co zapewnia Facebook Dating?
Facebook Dating został uruchomiony w wybranych regionach w zeszłym roku i według wstępnych założeń, miał zadebiutować na początku 2020 roku w Europie. Mamy do czynienia z usługą randkową, która pozwala stworzyć niezależny profil. Algorytmy, na podstawie naszych zainteresowań i aktywności w serwisie, automatycznie podsyłają osoby, z którymi możemy rozpocząć znajomość.
Wśród ciekawszych funkcji znajduje się Secret Crush, czyli możliwość wybrania osób, które nam się podobają i coś do nich czujemy. Kiedy dana (wybrana wcześniej) osoba również skorzysta z tej funkcji, wówczas obie strony zostaną o tym poinformowane (wtedy i tylko wtedy – w przeciwnym razie nikt się o takim wytypowaniu nie dowie).
Premiera nowej usługi Facebooka opóźniona w Europie
Serwis społecznościowy został zmuszony do przesunięcia premiery Facebook Dating. Firma nie dostarczyła odpowiednich dokumentacji wiodącemu unijnemu regulatorowi danych. Chodzi m.in. o informacje związane z ochroną danych.
Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) poinformowała, że Facebook po raz pierwszy skontaktował się z nią 3 lutego. Firma Marka Zuckerberga miała przedstawić plany wprowadzenia nowej funkcji na terenie Unii Europejskiej. Nie udostępniła jednak wówczas niezbędnych dokumentów, w tym informacji o przeprowadzeniu oceny skutków dla ochrony danych (DPIA).
Mimo zbliżającej się daty premiery, którą zaplanowano na 13 lutego, dzień przed Walentynkami, Facebook cały czas zwlekał z dostarczeniem informacji do DPC. W związku z tym, komisja 10 lutego podjęła decyzję o wysłaniu swoich agentów do biura firmy w Dublinie w celu uzyskania dokumentacji.
Graham Doyle, pracujący w DPC, ogłosił, że obecnie komisja przegląda całą dokumentację, którą zabrała w ramach poniedziałkowej kontroli. Dodatkowo, Facebookowi zadawane są kolejne pytania.
Nie jest jeszcze znana nowa data wdrożenia Facebook Dating w Europie. Rzecznik prasowy serwisu społecznościowego wspomniał jedynie, że Facebook poświęci trochę więcej czasu, aby upewnić się, że produkt jest gotowy na rynek europejski. No cóż, zainteresowani użytkownicy muszą jeszcze poczekać na nowe miejsce do randkowania.
Polecamy również:
źródło: TechCrunch