Przeglądanie Facebooka nocą w przeglądarce wkrótce powinno być znacznie bardziej komfortowe. Serwis społecznościowy rozpoczął właśnie testy ciemnego motywu.
Facebook polubił Dark Mode, ale…
Kolejne aplikacje należące do firmy Marka Zuckerberga otrzymują opcjonalny tryb ciemny. Można już go włączyć w Messengerze i Instagramie, a niebawem powinien pojawić się u wszystkich użytkowników w głównej aplikacji Facebooka. To naprawdę dobra zmiana, która nie tylko pozytywnie wpływa na korzystanie ze smartfona nocą, ale również wydłuża czas pracy na jednym ładowaniu.
Niestety, nie wszystkie platformy mogą liczyć na równe traktowanie przez Facebooka. Gorzej mają usługi dostępne na komputerze z poziomu przeglądarki internetowej. Wciąż bowiem nie pojawił się ciemny motyw w Facebooku, Messengerze czy Instagramie. Użytkownicy preferujący mroczniejsze barwy muszą więc pogodzić się z przesadnie białym interfejsem.
Strona Facebooka wkrótce z Dark Mode
Podczas tegorocznej konferencji Facebook F8 przedstawiony został nowy wygląd serwisu społecznościowego, zarówno w wersji na smartfony, jak i komputery. Tutaj również priorytetowo potraktowano mobilne aplikacje – odświeżony interfejs jest już dostępny na Androidzie i iOS. Z kolei na komputerach nadal nie doczekaliśmy się jego masowego wdrożenia.
Obecnie tylko wybrani użytkownicy otrzymali możliwość włączenia nowego interfejsu na komputerze. Ponadto, nie jest dostępna opcja wymuszenia odświeżonego wyglądu. Pozostaje więc czekać na komunikat, w którym Facebook zaprasza do dołączenia do programu beta testów.
#Facebook #beta dark mode for desktop is almost awesome! pic.twitter.com/JGR5UYnHFd
— Mantas Rukuiža (@MantasRukuiza) October 14, 2019
Nowe szaty Facebooka mają zwolenników, jak i oczywiście przeciwników. Jedni wskazują, że teraz całość jest bardziej przejrzysta i nowoczesna. Z kolei druga grupa narzeka na mniejszą czytelność i zbytnie wzorowanie się mobilnymi aplikacjami – interfejs wygląda jakby był dostosowany do ekranów dotykowych, a nie myszki i klawiatury.
Niezależnie od opinii, jedna zmiana powinna spodobać się wszystkim użytkownikom. Testerzy wskazują, że wraz z odświeżonym wyglądem otrzymali możliwość aktywacji trybu ciemnego. Dark Mode pojawił się w ciągu ostatnich dni – można go włączyć z poziomu komunikatu informującego o wdrożeniu ciemniejszych kolorów, a także odpowiedni przełącznik widoczny jest w szybkich ustawieniach.
Osoby, które chcą przetestować ciemny motyw, muszą uzbroić się w cierpliwość. Jak już wcześniej wspomniałem, obecnie Facebook nie udostępnia opcji ręcznego wymuszenia nowego wyglądu.
Polecamy również:
#FacebookLockout – zgłosiłeś fake konto? Cóż, możesz dostać bana na Facebooku
źródło: Android Police