Eurobank (fot. Eurobank)

Eurobank udostępnia nową aplikację mobilną. Ma sama dostosowywać się do użytkownika

Eurobank udostępnił dziś swoim klientom nową aplikację mobilną. W pierwszej kolejności dostęp do niej dostaną właściciele urządzeń z Androidem, nieco później natomiast również użytkownicy produktów Apple z iOS. Według zapowiedzi banku, jedną z najważniejszych funkcji ma być umiejętność automatycznego dostosowania się interfejsu do indywidualnych preferencji.

Jak podaje Eurobank, aplikacja ma uczyć się zwyczajów użytkownika i sposobu, w jaki korzysta on z jej funkcji. Dzięki temu – na podstawie historii – program sam będzie m.in. podsuwać najczęściej wybieranych odbiorców oraz kwoty przelewów. Dodatkową funkcją personalizacji są trzy skróty klawiszowe na ekranie, wskazujące najczęściej dokonywane operacje (na przykład doładowanie telefonu, przelew czy spłatę karty kredytowej).

Inaczej wygląda także interfejs nowej aplikacji Eurobanku. Po zalogowaniu na ekranie głównym użytkownik zobaczy stan swojego konta. Za pomocą zaledwie kilku kliknięć będzie też mógł założyć rachunek oszczędnościowy oraz rachunek walutowy w dolarach, euro lub funtach brytyjskich. Uproszczono również wykonywanie przelewów między kontami własnymi – teraz wystarczy przeciągnąć ikonki odpowiednich rachunków, zamiast wybierać je z listy.

Aktywacja nowej aplikacji mobilnej nie wymaga już pójścia do oddziału lub kontaktu z infolinią. Wystarczy po pierwszym uruchomieniu podać odpowiednie dane, a następnie zaakceptować regulamin i potwierdzić operację przy użyciu otrzymanego kodu. Warto jeszcze dodać, że klienci nadal mogą korzystać ze starej aplikacji mobilnej, a przynajmniej na razie, ponieważ zapewne – prędzej czy później – zostanie ona wyłączona.

W nowej wersji aplikacji klienci dostali dostęp do następujących funkcjonalności:

  • obsługa posiadanych produktów, jak konto osobiste, rachunek oszczędnościowy, konto walutowe karty debetowe i kredytowe, lokaty
  • realizacja przelewów zewnętrznych, wewnętrznych, na kod QR, a także doładowań telefonów
  • zmiana limitów na kartach
  • obsługa kredytu gotówkowego w tym wakacje kredytowe, wcześniejsza spłata kredytu
  • zastrzeganie kart oraz dowodu osobistego
  • logowanie biometryczne przy użyciu odcisku palca
  • lokalizacja placówek i bankomatów

Docelowo mają zostać wprowadzone także mobilna autoryzacja do realizacji transakcji w bankowości internetowej, przelewy do urzędu skarbowego i płatności HCE.

Źródło: informacja prasowa