Platforma dodała nową formę autoryzacji płatności za kupowane usługi. Użytkownicy mogą korzystać z bezpieczniejszego systemu, zaproponowanego przez Google Pay, i zatwierdzać płatności metodami biometrycznymi. W efekcie zapłacimy szybciej niż dotychczas.
Nowa metoda uwierzytelniania płatności online w eSky
Grupa eSky to właściciel jednej z platform tego typu w Europie. Jako użytkownicy znajdziemy tam oferty przelotów, zakwaterowania, a także pakiety wakacyjne czy city breaki. Dodatkowo turyści w serwisie mogą wykupić ubezpieczenia, usługę wynajmu samochodu, transfery lotniskowe czy bilety na koncerty, wydarzenia sportowe i atrakcje rozrywkowe.
Idąc z duchem nowoczesności, platforma zaktualizowała teraz płatności online. Dzięki integracji z uwierzytelnieniem biometrycznym Google Pay, opłacanie usług może odbywać się jeszcze szybciej i bezpieczniej niż było to możliwe dotychczas. Rozwiązanie korzysta z tokenów oraz technologii biometrycznych wbudowanych do urządzeń mobilnych.
Klienci będą mogli zatwierdzać swoje płatności za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy lub odcisków palców. Kto korzysta, ten wie, że ta metoda jest ekspresowa, co jest ważne m.in. podczas zakupów biletów na tanie loty, których ceny zmieniają się w czasie rzeczywistym. Jak wynika z informacji przekazanych przez platformę, proces płatniczy będzie realizowany o 14 sekund szybciej.
Zalety nowej metody weryfikacji płatności na platformie eSky
Wprowadzone rozwiązanie ma jednak więcej zalet niż oszczędność czasu czy prostota, a jest nim oczywiście bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Aby dokonać płatności, użytkownik w pierwszej kolejności musi odblokować i zweryfikować urządzenie za pomocą wybranej metody – wzoru blokady, PIN-u czy danych biometrycznych, a także zatwierdzić płatność. Cały proces pozwala lepiej chronić się przed atakami hakerów.
Serwis przeprowadził już pilotaż systemu secure payment authentication Google Pay, który wykazał, że nowa możliwość nie tylko ułatwia życie klientom, ale także poprawia wyniki firmy na etapie płatności cyfrowych. Jak podkreślił Ben Volk – wiceprezes i dyrektor generalny GP – bezpieczniejsze rozwiązanie uwierzytelniające może wpływać na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy klient dodaje produkt do koszyka, po czym nie finalizuje zakupu.