(fot. Empik)

Empik Ads – nowa konkurencja dla Google Ads, tylko mniejsza

Empik ma od dziś własną platformę reklamową, której narzędzia będzie oferował sprzedawcom, dostawcom, producentom i agencjom. Za jej pomocą łatwo wykupią oni reklamy pojawiające się na stronach Empiku.

Empik Ads – wsparcie sprzedaży zautomatyzowane

Empik prawie od zawsze miał sporo do zaoferowania reklamodawcom. Negocjacje związane z umieszczeniem reklam w serwisie nie zawsze były najwygodniejszą formą zawierania umowy, a tego oczekiwaliby klienci biznesowi. Dlatego Empik, jako jeden z liderów e-handlu w Polsce, wprowadza nową platformę dla producentów i sprzedawców.

Empik Ads umożliwia prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com. Ustawienie odpowiedniej reklamy i budżetu nie będzie teraz trudniejsze niż wykupienie promowania postu na Facebooku.

Platforma oferuje dwa formaty działań: Produkt sponsorowany i Marka sponsorowana. Różnią się one przeznaczeniem oraz miejscem, w którym będą wyświetlane materiały reklamowe.

Formaty reklam w Empic Ads

Empik zapewnia prosty system rozliczeń, oparty na modelu CPC (cost per click). Reklamodawca płaci więc nie za samo wyświetlenie, tylko za kliknięcie w reklamę produktu lub marki sponsorowanej. Sam decyduje, ile chce zapłacić za klik i jaki budżet może przeznaczyć na kampanię. Jej okres można ustalić na dzień lub dłużej.

Spory zasięg, duże możliwości

Empic.com dociera w ten czy inny sposób do blisko 30% polskich internautów. To ogromna baza użytkowników, którym mogą być wyświetlane promowane reklamy. Strona odnotowuje 32 miliony odwiedzin każdego miesiąca.

Jak podkreśla Artur Malinowski, CMO w Empiku, platforma ta ma „bardzo duży potencjał jako kanał mediowy i przestrzeń reklamowa dla Partnerów Biznesowych. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić zautomatyzowany, samoobsługowy system Empik Ads„.

Pierwsi sprzedawcy, którzy zdecydowali się skorzystać z nowego systemu wykupywania reklam, są z niego zadowoleni. Empik zapowiada, że zamierza rozszerzyć możliwości Empik Ads o obecność reklam w salonach sprzedaży tej sieci. To jeszcze bardziej powiększy możliwości promowania zainteresowanych marek i produktów.