Podczas tegorocznych targów IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił elektrycznego ID.3. To może być jeden z najważniejszych samochodów, który zasiliły gamę producenta w ciągu ostatnich lat.
Volkswagen ID.3 – oto, jak wygląda i co oferuje wersja produkcyjna
Niemiecki koncern motoryzacyjny w informacji prasowej zaznacza, że mamy do czynienia z przełomowym samochodem, który jest skonstruowany na nowej płycie podłogowej MEB. Owszem, Volkswagen wypuścił już w pełni elektryczne samochody (np. e-Golf), ale to ID.3 zapowiada nadchodzące duże zmiany i elektryfikację oferty.
Volkswagen wspomina nawet, że ID.3 ma okazać się równie ważnym projektem, jak Garbus czy Golf – to trzecie auto, które otwiera nowy wielki rozdział o strategicznym znaczeniu w historii marki Volkswagen. W maju Volkswagen rozpoczął z sukcesem akcję zbierania rezerwacji na model ID.3 1st – ekskluzywnej serii specjalnej ograniczonej do 30.000 egzemplarzy z bogatym wyposażeniem.
Znaczącą zaletą ID.3, względem chociażby wspomnianego już e-Golfa, jest zasięg na pełnych akumulatorach. Do wyboru są trzy warianty – 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zależnie od wybranego akumulatora zasięg auta wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator można naładować w ciągu 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.
W związku z tym, że w założeniach ID.3 ma być pojazdem jak najbardziej nowoczesnym i ekologicznym, to Volkswagen zadbał również o przygotowanie odpowiedniej produkcji. Producent chwali się, że ID.3 jest modelem, którego produkcja i użytkowanie nie naruszają ogólnego bilansu dwutlenku węgla – temu celowi podporządkowano wytworzenie podzespołów i akumulatorów. Postawiono np. na konsekwentne wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której w procesie produkcji nie udało się uniknąć, zrekompensowano uczestnictwem w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.
Volkswagen ID.3 – cena i dostępność
Jazda nowym modelem ma sprawiać wiele radości. Wystarczy wcisnąć pedał gazu, by auto dynamicznie przyspieszyło – ID.3 1st wyposażono w napęd na tylne koła i w silnik o mocy 150 kW/204 KM. Produkcja Volkswagena ID.3 rozpocznie się zgodnie z planem pod koniec 2019 roku. Pierwsze samochody trafią do klientów w połowie 2020 roku.
Cena seryjnego ID.3 w wersji podstawowej (45 kWh) wyniesie w Polsce poniżej 130.000 złotych. Oczywiście za modele 58 kWh i 77 kWh, które zapewnią większy zasięg, trzeba będzie zapłacić więcej.
Polecamy również:
Elektryczna Honda e w wersji produkcyjnej prezentuje się naprawdę ciekawie
źródło: materiały prasowe