Ola Källenius, prezes Daimler AG, na spotkaniu z akcjonariuszami pochwalił się zasięgiem, który ma oferować elektryczny Mercedes EQS. Trzeba przyznać, że zapowiadane wyniki robią wrażenie.
Elektryfikację poprowadzi nowy szef Daimlera AG
Najwięksi producenci samochodów coraz częściej spoglądają w kierunku hybryd i elektrycznych samochodów. Dotyczy to także niemieckich firm – Volkswagen, Audi, BMW i Mercedes. Dla wielu z nich będzie to ogromne wyzwanie, bowiem mimo wcześniejszych prób i różnych prototypów, a nawet kilku modeli wprowadzonych do sprzedaży, firmy nie mają w tym segmencie doświadczenie porównywalnego do chociażby Tesli.
Elektryczną rewolucję w przypadku Mercedesa poprowadzi Ola Källenius, który w zeszłym roku zastąpił Dietera Zetsche. Nowy prezes zapowiedział już zupełnie nową rodzinę elektrycznych samochodów EQ i rozwój napędów hybrydowych. Ponadto, dowiedzieliśmy się, że elektryfikacja czeka nawet sportowe modele AMG.
W ofercie niemieckiego producenta znajdziemy już w pełni elektrycznego SUV-a EQC. Podobno to naprawdę interesujący samochód, aczkolwiek kolejny przedstawiciel rodziny EQ zapowiada się znacznie ciekawiej. Mamy otrzymać auto, które będzie prawdziwym pokazem możliwości inżynierów Mercedesa.
Mercedes EQS – zupełnie nowy, luksusowych samochód o świetnym zasięgu
Ola Källenius, podczas spotkania z akcjonariuszami, przedstawił wstępne szczegóły dotyczące zbliżającej się premiery nowej generacji klasy S (W223). Następnie przeszedł do zapowiedzi Mercedesa EQS. Szef Daimlera AG potwierdził, że elektryk nie będzie oparty na klasie S – otrzymamy zupełnie nowy model, zbudowany od podstaw.
Najważniejszą informacją jest jednak deklarowany zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach. EQS ma bowiem przejechać ponad 700 km według normy WLTP. Owszem, to mniej niż potrafi zapewnić klasa S z silnikiem diesla, ale to naprawdę świetny rezultat, jak na auto elektryczne.
Dla porównania, Tesla Model S w poprawionej wersji Long Range Plus osiągnęła ostatnio zasięg na poziomie prawie 650 km. Warto jednak zaznaczyć, że podany wynik został ustalony na podstawie cyklu EPA. Ponadto, Model S, mimo wielu modernizacji i usprawnień, nie jest nową konstrukcją – zadebiutował on kilka lat temu.
Coś czuję, że jeśli faktycznie EQS pokona barierę 700 km, to Elon Musk podejmie wyzwanie i zrobi wszystko, aby pobić rekord Mercedesa. Mimo tego, Tesla będzie miała jednak coraz trudniejsze zadanie, aby pozostać liderem rynku. Nadchodzą inne elektryki – BMW i4 i Audi A9 E-tron.
Polecamy również: