25 stycznia rozpocznie się szczepienie przeciwko Covid-19 osób powyżej 80 roku życia. Informację o ewentualnej zmianie miejsca przyjęcia szczepionki przekaże… automat dzwoniący z numeru 22 295 00 85.
Przeprowadzenie akcji szczepień na masową skalę to bez wątpienia spore wyzwanie logistyczne. Nie dziwi zatem, że pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia chętnie wspomagają się nowymi technologiami. Do informowania o ewentualnych zmianach miejsca szczepienia postanowiono wykorzystać automatyczny system IVR. Jeżeli zaistnieje konieczność poinformowania o tym fakcie oczekujących pacjentów, system podejmie próbę kontaktu z nimi. Dzwoniący automat ma numer 22 295 00 85.
Ta wiadomość to nie żart!
Zgodnie z komunikatem opublikowanym na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia, wiadomość od automatycznego konsultanta zaczyna się następującymi słowami:
Tu Infolinia Narodowego Programu Szczepień. UWAGA, przekazujemy ważną informację…
Jeżeli zadzwoni do nas podany wyżej numer 22 295 00 85, a odczytywana wiadomość rozpocznie się cytowanymi słowami, będzie to oznaczało, że miejsce przyjęcia szczepionki zmieniło się. W treści komunikatu znajdzie się informacja, gdzie powinniśmy się udać.
NFZ informuje, że automatyczny konsultant będzie próbował połączyć się z seniorem dwukrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli z różnych przyczyn senior nie odsłucha wiadomości (np. nie odbierze telefonu lub połączenie zostanie przerwane), wtedy zadzwoni do niego osoba z infolinii Narodowego Programu Szczepień. Przekaże wszystkie szczegóły dotyczące szczepienia, czyli nowy adres punktu szczepień oraz potwierdzi dzień i godzinę szczepienia.
SMS potwierdzający dzień przed szczepieniem
Pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia przypominają również, że najpóźniej na 24 godziny przed terminem szczepienia, pacjent otrzyma SMS-a z potwierdzeniem możliwości przyjęcia szczepionki. Znajdą się w nim takie informacje, jak lokalizacja punktu szczepień, data i godzina szczepienia.
Wielu seniorów wyrobiło sobie słuszny nawyk nieodbierania nieznanych numerów, głównie z uwagi na ryzyko stania się ofiarą kradzieży np. na wnuczka czy policjanta. W tym przypadku warto jednak poinformować starsze osoby, by zapisały sobie numer 22 295 00 85 i odbierały połączenia z niego. To naprawdę bardzo istotna informacja.