Cokwartalne wyniki finansowe Sony jasno pokazywały, że dział mobilny nie radzi sobie najlepiej, okres w okres notując ogromne straty. Rozpoczęto więc jego poważną restrukturyzację. Opublikowane właśnie podsumowanie 2016 roku fiskalnego, zakończonego 31 marca 2016 roku, pokazują, że przyniosła ona zamierzone efekty.
Od 1 kwietnia 2015 roku do 31 marca 2016 roku dział mobilny Sony zanotował sprzedaż i przychód operacyjny w wysokości 9,978 miliardów dolarów. I mimo że jest to mniej o 20% niż w 2015 roku fiskalnym, to jednocześnie udało się ponad trzyipółkrotnie zmniejszyć straty operacyjne, do 544 milionów dolarów w 2016 roku fiskalnym.
Powyższe udało się dzięki całkowitej zmianie strategii. Sony postawiło zwiększyć zarobek z każdego sprzedanego smartfona, zamiast wypuszczać na rynek mnóstwo różnych urządzeń przynoszących mniejszy przychód. Dlatego nowe propozycje tego producenta to w przeważającej większości high-endy (jak Xperia X i Xperia X Performance). I choć może się to Wam nie podobać, to faktem jest, że takie podejście „działa” i przynosi zamierzone rezultaty, czyli sukcesywne przywracanie rentowności działu mobilnego.
Wygląda więc na to, że czarne chmury powoli się rozpierzchają znad głów Japończyków i coraz bardziej przebija przez nie słońce. Nie ma już bowiem obaw, że Sony zniknie z rynku smartfonów. Trzeba jednak brać pod uwagę, że stanie się ono marką ekskluzywną, przez co na jej urządzenia będą mogli pozwolić sobie w przeważającej większości tylko bardziej zamożni klienci.
Źródło: Sony