W ubiegłym miesiącu Google wprowadziło kilka ulepszeń do webowej wersji Gmaila, co pociągnęło za sobą również dostosowanie wyglądu poczty e-mail do standardów nowego stylu wizualnego Material Design. Podobnych zmian doczekał się Dysk Google, przy czym w porównaniu do Gmaila, można nazwać je kosmetycznymi.
Firma przedstawia działanie nowego Dysku Google jako bardziej responsywne (są w naszej redakcji osoby, które nie lubią tego słowa ;) oraz oferujące większy komfort użytkowania. Bierze się on chyba głównie z modyfikacji wizualnych, bo jako takich nowych funkcji w usłudze nie uświadczymy.
Co zatem zmieniło się w wyglądzie Dysku? Dostosowanie się do języka wizualnego projektowania Google, zwanego Material Design, wymusiło na interfejsie rozjaśnienie go (wcześniej tło było szare) czy dodanie logo usługi w lewym górnym rogu panelu użytkownika. Zmieniono kształt i styl przycisku „Nowy” oraz przeniesiono wszystkie mniej lub bardziej przydatne, dodatkowe przyciski na prawą stronę. Wygląda na to, że czcionka nagłówków też jest inna.
Nowy interfejs nie wnosi absolutnie nic niespotykanego wcześniej do kwestii funkcjonalności. Wszystko zadziała dokładnie tak jak wcześniej – nie ma zatem rewolucji na kształt tych z Gmaila.
Przeprojektowany Dysk Google udostępniany jest strefowo, zaś cały proces zakończy się w ciągu dwóch tygodni. Przejrzysty interfejs powinien wkrótce pojawić się na Waszych kontach. Ja już mam.
źródło: Google