Jak wynika ze zmian odkrytych w kodzie aplikacji Dysk Google, użytkownicy niebawem powinni zyskać nowy sposób na organizację plików. Mówimy tutaj o zmianie, która najpewniej spodoba się głównie tym osobom, które w chmurze Google trzymają sporo danych. Zanim jednak będziemy mogli skorzystać z tej funkcji, to podobne rozwiązanie jest już wdrażanie w Zdjęciach Google.
Dysk Google ze zmianą w dobrym kierunku
Usługi Dysk Google raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. W końcu mamy do czynienia z jednym z najpopularniejszych dysków w chmurze, z którego korzystają zarówno użytkownicy Androida, jak i iOS, a także osoby pracujące na desktopie z Windowsem, macOS i Linuksem. Zdecydowanie Dysk Google to produkt, który mogę polecić, ale nie oznacza to, że nie można go poprawić.
Zespół Google, który pracuje nad rozwojem omawianej usługi, dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że jest jeszcze sporo przestrzeni na nowe funkcje. Jedną z nich zauważono w kodzie aplikacji Dysk Google. Celem jej wdrożenia jest poprawa organizacji i znajdowania plików.
Okazuje się, że w planach Google jest wprowadzenie nowej funkcji o nazwie „Kategorie”. Została ona zauważona przez TheSpAndroid i – jak pewnie się domyślacie – doda kategorie, do których będzie można przypisać pliki. Lista kategorii ma przedstawiać się następująco:
- Auto (samochód),
- Banking (bankowość),
- Expenses (wydatki),
- Home (dom),
- IDs (identyfikatory, dokumenty tożsamości),
- Insurance (ubezpieczenia),
- Medical (medyczne),
- Pets (zwierzęta),
- School (szkoła),
- Taxes (podatki),
- Travel (podróże),
- Work (praca).
W przeciwieństwie do folderów, które również umożliwiają organizację plików, w przypadku nowej funkcji będziemy mogli przypisać kilka kategorii do jednego pliku. Przykładowo, gdy na Dysku Google zapiszemy dokument potwierdzający ubezpieczenie samochodu, to będziemy mogli oznaczyć go jako „Auto” i „Insurance”. Dzięki temu później łatwiej będzie wyświetlić ten i podobne mu pliki.
Nowość obecnie pozostaje w fazie testowej. Niestety nie wiemy, kiedy zostanie udostępniona użytkownikom, ale warto wspomnieć, że ma pojawić się w aplikacji na Androidzie i iOS, a także na desktopie.
Zdjęcia Google z nowymi kategoriami
Podobne rozwiązanie, którego zadaniem jest poprawa organizacji plików, właśnie pojawia się w aplikacji Zdjęcia Google. Dotyczy ono jednak tylko zrzutów ekranów, zdjęć notatek i innych tego typu plików. Podczas przeglądania biblioteki jesteśmy wyraźnie informowani, że mamy do czynienia ze zrzutem ekranu za pomocą etykiety wyświetlanej w górnym, lewym rogu ekranu.
Po kliknięciu na etykietę „Zrzuty ekranu” otwiera się menu kontekstowe, z poziomu którego możemy wybrać opcję „Zmień kategorię” lub „Wyświetl wszystkie dokumenty”. Gdy zdecydujemy się zmienić kategorię, to wybrany plik można przypisać do następujących kategorii:
- Zrzuty ekranu,
- Dokumenty tożsamości,
- Formy płatności,
- Informacje o wydarzeniach,
- Książki i czasopisma,
- Media społecznościowe,
- Paragony i faktury,
- Przepisy i menu,
- Uwagi.
Na szczęście w tym przypadku nie musimy czekać na wprowadzenie nowej funkcji. Jest już ona dostępna w aplikacji Zdjęcia Google na Androidzie (6.74) i iOS (6.73). Nie można z niej jednak korzystać z poziomu przeglądarki internetowej na desktopie.