Fani klasycznych gier cRPG wciąż czekają z niecierpliwością na premierę mobilnego wcielenia drugiej części kultowej sagi Baldur’s Gate. Mimo iż akcja D&D: Arena of War toczy się dokładnie w tym samym świecie co fabuła wszystkich części Wrót Baldura, to jednak nie wydaje mi się, by produkt studia Mobage Inc. mógł w jakikolwiek sposób ułatwić fanom oczekiwanie na Cienie Amn.
Zapomniane krainy i elementy mechaniki zapożyczone z „papierowego” wydania D&D stanowią bowiem jedyny pomost łączący tą produkcję z kultową serią od BioWare. Arena of War stawia bowiem w stu procentach na walkę, odrzucając lub ograniczając do minimum takie kwestie jak fabuła, eksploracja świata, dialogi czy rozwój postaci. Zamiast rozbudowanej gry cRPG dostajemy więc prostą grę strategiczno zręcznościową. Ciekawostką dla fanów Zapomnianych Krain może okazać się jednak fakt, iż Arena of War stanowi element wątku fabularnego noszącego nazwę „The Sundering”, który ma rozwijać się na bieżąco w zależności od postępowania społeczności fanów. Oznacza to, że osoby które zdecydują się zagrać w Arena of War będą miały pewien minimalny wpływ na świat przedstawiony w nadchodzących grach i książkach będących elementami serii.
Dungeons & Dragons: Age of War dostępna jest do pobrania za darmo (mikropłatności) w sklepie z aplikacjami App Store. Wersja dla systemu Android powinna pojawić się już niebawem.