iPad mini jest pierwszym tabletem o przekątnej 7,9″ firmy Apple. W założeniu powstał, aby konkurować z tańszymi i mniejszymi od iPada tabletami pozostałych firm – mimo to, nie należy do najtańszych urządzeń na rynku.
Z informacji pochodzących od dostawców elementów potrzebnych do produkcji tabletu dowiadujemy się, że w drugim kwartale tego roku możemy spodziewać się spadku dostaw iPadów mini, nawet o 30%, ze względu na mniejszy popyt na rynku. Według źródeł, przyczyną spadku zapotrzebowania na urządzenie jest oczekiwanie klientów na wprowadzenie na rynek produktów nowej generacji. Szacuje się, że Apple z tego powodu zmniejszyło rezerwy urządzeń z 15 mln do około 10-12 mln w obecnym kwartale.
Dodatkowo, LG Displays – główny producent paneli ciekłokrystalicznych dla iPadów oraz iPadów mini, został zmuszony do zmniejszenia produkcji ekranów. W kwietniu, zamówienia mają wynieść około 3,5 mln sztuk, natomiast wcześniej zapotrzebowanie na ekrany oscylowało w granicach 5 mln sztuk miesięcznie. Szacuje się, że w przyszłych miesiącach zamówienia mogą spaść do poziomu 3 mln sztuk. Dodajmy do tego, że są to łączne zamówienia dla obu typów urządzeń – iPada oraz iPada mini.
źródło: digitimes