Pamiętacie pierwszą reklamę tabletu Google Nexus 7? Opowiadała historię ojca i syna, którzy postanowili rozbić namiot i wziąć ze sobą 7-calowe urządzenie. Nexus 7 służy im jako encyklopedia, kompas, latarka, książka z bajkami na dobranoc, odtwarzacz wideo, mapa, a nawet szachownica. Niewątpliwie ma on wiele zastosowań, ale brakuje mu jednej bardzo ważnej funkcji – modemu 3G. Internauci zarzucili Google, że zignorowało ten fakt w filmie promującym tablet, a przecież bezprzewodowy dostęp do internetu byłby jedną z najbardziej użytecznych funkcji na obozie w głębi lasu. Tymczasem bohaterowie reklamy rozbili namiot kilkadziesiąt metrów od domu, w zasięgu domowej sieci Wi-Fi.
Ponieważ kampania reklamowa rzadko kończy się na wyświetleniu jednej reklamy (a właściwie nigdy. Dobrym przykładem jest Apple, które w polskiej telewizji emituje dwie reklamy promujące iPhone’a 4S i iPada pod rząd), Google przygotowało drugi film promujący tablet Nexus 7. „Ciekawość”, bo taki nosi tytuł reklama, przedstawia matkę i córkę, które korzystają z urządzenia, by wspólnie czytać bajki („Ciekawski George”), rysować, prowadzić wideorozmowy z rodziną i grać. W jednej z ostatnich scen dziewczynka otwiera aplikację Google Now i zadaje pytanie: „Jak daleko jest z Ziemi na Księżyc?”. Program odpowiada jej informacją i zdjęciem Księżyca. Sympatyczna reklama prezentuje Nexusa 7 jako tablet dla każdego i urządzenie, dla którego jest miejsce w każdym domu. Jak Wam się podoba? Jak sądzicie, które cechy Nexusa 7 najbardziej zasługują na wyróżnienie w reklamie telewizyjnej?
Przy okazji chciałbym podzielić się pewną ciekawostką. Czy wiecie, że tablet Nexus 7 pojawił się na stronie głównej wyszukiwarki Google? Widniejące nad nim hasło „The playground is open” jest tym samym, które kończy wyżej opisaną reklamę.
via Phone Arena