Tak, Google tworzy całą masę przydatnych i dających frajdę z użytkowania narzędzi, ale trzeba pamiętać o tym, że jest to przedsiębiorstwo. Firma, która stawia sobie za cel efektywne wprowadzanie reklam tam, gdzie dotąd ich jeszcze nie było. Na przykład do aplikacji Google Maps.
Zmiany, które zapowiada Google dotyczą nie tylko tej aplikacji, ale najprawdopodobniej właśnie w niej będą najbardziej zauważalne. Według informacji udostępnionych na blogu firmy, prawie jedna trzecia wyszukiwań z urządzeń mobilnych, jest związana z konkretnymi miejscami, i sporo z nich kończy się właśnie w Google Maps.
Z tego powodu, od teraz, gdy będziemy przeglądać mapy na swoim smarftonie przy pomocy tej aplikacji, od czasu do czasu zauważymy „pinezki sponsorowane”. Będą one podobne to tej czerwonej pinezki, która pojawia się jako wynik wyszukiwania, ale będą zawierać w sobie logo marki. Symbol marki pojawi się również, gdy będziemy obserwować mapę w trybie Nawigacji.
Google Maps umożliwi też firmom i reklamodawcom umieszczanie tam większej ilości danych, na przykład dotyczących kluczowych produktów sprzedawanych przez sklep lub informujących o aktualnych promocjach.
Rzecz jasna, nikt z nas tak naprawdę nie chce większej ilości reklam w jakiejkolwiek aplikacji, a tym bardziej chcielibyśmy się od nich odciąć w mapach i nawigacji. Nie unikniemy jednak nieuniknionego, jeśli chcemy korzystać z rozwiązań od Google. Na szczęście firma zapewnia, że Google Maps nie zostanie nagle zalane powodzią reklam, i że dodawanie informacji do map będzie ograniczone.
Pinezki sponsorowane oraz inne dodatki zaczną pojawiać się w Mapach Google na Androida i iOS w ciągu najbliższych miesięcy.
źródło: adwords.blogspot.co.ke dzięki endgadget.com