Przeglądając strumień wiadomości na Facebooku niektórzy zastanawiają się, dlaczego widzą akurat dane posty. Facebook postanowił wyjaśnić, w jaki sposób dobiera wpisy.
W 2014 roku serwis udostępnił narzędzie, które pozwala zrozumieć, dlaczego wyświetla daną reklamę. Teraz pojawiło się kolejne, tylko odnoszące się do postów udostępnionych przez znajomych oraz polubione strony, a także pochodzących z grup, do których należy użytkownik.
Dlaczego widzę ten post na Facebooku?
Funkcja pozwalająca sprawdzić, dlaczego użytkownik widzi dany post, trafi w pierwszej kolejności do aplikacji na urządzenia mobilne. Aby do niej dotrzeć, należy dotknąć ikonkę rozwijanego menu, do którego skrót znajduje się w prawym górnym rogu.
Po jej wybraniu pojawi się wiadomość, skąd pochodzi dany post (na przykład od znajomego, z polubionej strony lub grupy). Na kolejność wyświetlania wpisów na strumieniu wiadomości ma wpływ to, jak często użytkownik wchodzi w interakcje z daną osobą/stroną/grupą. Istotne jest również to, z jakim typem postu najczęściej wchodzi w interakcję (na przykład zdjęciami, filmami lub linkami).
Przy dobieraniu kolejności wyświetlania wiadomości Facebook bierze pod uwagę także ich ogólną popularność (im więcej like’ów i udostępnień, tym wyżej będą się znajdowały). Użytkownik też ma jednak wpływ na to, co zobaczy, ponieważ serwis udostępnia mu do dyspozycji różne narzędzia, jak na przykład opcję wyświetlania wpisów z danej strony w pierwszej kolejności i możliwość wyłączenia obserwowania znajomego.
Dlaczego widzę tę reklamę na Facebooku?
Facebook od dawna pozwala sprawdzić, dlaczego użytkownik widzi daną reklamę na strumieniu wiadomości. Teraz serwis aktualizuje to narzędzie, dzięki czemu reklamodawcy będą mogli jeszcze lepiej „sprecyzować” grupę docelową. Jeśli bowiem posiadają bazę z adresami e-mail lub/i numerami telefonów swoich klientów, mogą przekazać je Facebookowi, a ten wyświetli reklamy osobom, które podały takie same dane kontaktowe.
Serwis zapewnia, że wszystkie dane będą szyfrowane i reklamodawcy nie dostaną żadnych informacji zwrotnych, na podstawie których mogliby zidentyfikować konkretnego użytkownika.
Źródło: Facebook