Jeżeli sądzicie, że rok 2011 należał do tabletów internetowych, przyjrzyjcie się analizie opublikowanej przez serwis DigiTimes. Wynika z niej, że drugi kwartał 2012 będzie rekordowy dla producentów „dachówek”, którzy do sklepów wyślą aż 21,58 milionów urządzeń. W porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym, zainteresowanie tabletami jest o 45,7% większe.
Największym producentem było, jest i będzie Apple, którego nowy iPad sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Drugie miejsce w tabeli zajmuje Samsung (aczkolwiek nie zostało to powiedziane w raporcie przygotowanym przez DigiTimes), natomiast na trzecie duże szanse ma… Asus. Pomóc ma mu w tym współpraca zawarta z Google, w wyniku której na rynku zadebiutuje pierwszy flagowy tablet internetowego giganta, Google Nexus. Jego premiera najprawdopodobniej odbędzie się w lipcu.
Doszły nas słuchy, że Google planuje sprzedawać swój tablet poprzez Google Play. Choć niektórzy twierdzą, że nie doprowadzi to do dużej popularności urządzenia, my sądzimy, że będzie odwrotnie. Internetowy kanał dystrybucji nada Nexusowi ekskluzywności i wyjątkowości. Obecnie stanowiący ponad 50% amerykańskiego rynku tabletów z systemem Android, Amazon Kindle Fire jest doskonałym przykładem na to, że model sprzedaży online jest opłacalny i może przynieść sukces.
via PhoneArena