Kupując tablet czy jakikolwiek inny sprzęt technologiczny mamy z tyłu głowy chęć posiadania go jak najdłużej. Z tym wiąże wsparcie producenta między innymi w zakresie aktualizacji. Jedne firmy się z tego wywiązują, inne – niestety nie. W ostatnich miesiącach Dell mocno podpadł użytkownikom, którzy weszli w posiadanie tabletu Venue 8 7840. Aktualizacja do Lollipopa miała być w lutym, a… w dalszym ciągu nie została udostępniona.
Historia jest prosta. Venue 8 7840 został zaprezentowany pod koniec ubiegłego roku, by w styczniu trafić do sprzedaży w pierwszych krajach. Dell obiecywał wtedy, że w lutym urządzenie wypuszczone z Androidem 4.4 KitKat, otrzyma aktualizację do Androida 5.0 Lollipop. Niestety, taka sytuacja ostatecznie nie miała miejsca, a data udostępnienia została przesunięta na marzec. Jak się domyślacie – w marcu aktualizacji również się nie doczekaliśmy. W końcu Dell zapowiedział, że Lollipop zostanie wydany pod koniec kwietnia. Minął luty, minął marzec, minął kwiecień. Mamy maj. Aktualizacji jak nie było, tak nie ma. Co na to Dell?
Na oficjalnym forum Della można przeczytać wypowiedź jednego z pracowników na temat Androida 5.0 dla modelu Venue 8 7840. Czytamy w niej, że Dell wciąż pracuje nad aktualizacją dla tego produktu, rozwiązując powstałe na drodze przeszkody i problemy. Tym razem jednak nie padła żadna data wypuszczenia nowszej wersji Androida dla Venue 8 7840. Padło jedynie często spotykane stwierdzenie: zostanie udostępniona tak szybko, jak to możliwe.