Nie ma to jak informacja o nowej paczce poprawek dla Cyberpunka 2077 w środku tygodnia. Ciekawe, czy gra będzie teraz sprawiać mniej problemów.
Kolejny patch dla Cyberpunka 2077
Dzieło CD Projekt RED ma już za sobą bogatą historię krytycznych poprawek, a wciąż wydawane są kolejne. Dziś na blogu Cyberpunka poinformowano o pojawieniu się kolejnej – Hotfix 1.21 trafił na PC, konsole i usługę Google Stadia.
Patch oznaczony symbolem 1.2 wprowadzono ponad dwa tygodnie temu. Paczka danych była spora – na niektóre platformy trzeba było pobrać ponad 40 GB. Jak to często bywa w takich wypadkach, poprawki z jednej strony umożliwiały rozprawienie się z niektórymi błędami, natomiast generowały nowe – klasyczny problem z przykrótką kołderką. Najnowsza aktualizacja koncentruje się na „dalszych poprawkach ogólnej stabilności gry i naprawieniu najczęstszych błędów, które uniemożliwiały postęp”.
Hotfix 1.21 – lista zmian
Ogrom modyfikacji, jakie pojawiły się w nowej aktualizacji Cyberpunka 2077 potrafi zrobić wrażenie. Podzielono je na kilka kategorii, spośród których najwięcej uwagi poświęcono konfliktom powstającym przy wykonywaniu różnych misji:
Zadania i otwarty świat
- Naprawiono błąd w Kontrakcie: Ciepło, cieplej…, który uniemożliwiał obniżenie temperatury ciała 8ug8ear.
- Naprawiono błąd, przez który brak możliwości podniesienia drzazgi „Przyślij jednostkę” w Podejrzeniu cyberpsychozy: Tanio i źle mógł blokować postęp. Przeczytanie drzazgi jest teraz zadaniem opcjonalnym.
- Naprawiono błąd w zadaniu Stary znajomy, przez który Takemura mógł utknąć w dokach Japantown, jeśli gracz zdecydował się ruszyć do Wakako i opuścił obszar zbyt wcześnie.
- Naprawiono błąd, przez który wskazówki w Podejrzeniu cyberpsychozy: Krwawy rytuał nie były zaliczane, jeśli gracz zeskanował je przed rozmową z rannym NPC-em.
- Zadanie Automat w opresji powinno się teraz uruchamiać prawidłowo po podejściu do Brendana.
- Naprawiono błąd w zadaniu Przerwane milczenie, przez który po połączeniu z punktem dostępu ekran stawał się czarny i blokował postęp.
- Naprawiono błąd, przez który nie można było ukończyć Zgłoszenia przestępstwa: Pośród ścieków, jeśli gracz otworzył pojemnik przed zeskanowaniem śladu krwi.
- Naprawiono błąd, przez który Maelstromowiec pojawiał się w obszarze nieosiągalnym dla gracza, co blokowało postęp w zadaniach Święci i samuraje / Sacrum i profanum.
- Naprawiono błąd, który blokował postęp w jednej z napaści w Japantown.
- Rozwiązano problem, przez który gra zawieszała się podczas Kontraktu: Przysięga Hipokratesa, jeśli gracz wyskoczył przez okno po wybiciu go.
- Naprawiono różne błędy związane z wrogami przechodzącymi przez przedmioty i unoszącymi się w powietrzu w Podejrzeniu przestępczości zorganizowanej: Naruszenie polityki prywatności.
- Naprawiono błąd w Podejrzeniu przestępczości zorganizowanej: Naruszenie polityki prywatności, przez który postęp mógł zostać zablokowany kiedy przeciwnicy utknęli w hangarze.
- Holocalle od Mitcha nie powinny się już blokować i samoczynnie powtarzać w przypadku przerwania.
- Poprawiono pojawianie się Johnny’ego w różnych zadaniach.
- Samochód Dennisa powinien teraz pojawiać się prawidłowo w zadaniu Numer jeden!
- Gracze mogą teraz wsiąść do samochodu Dennisa z prawej strony w zadaniu Numer jeden!
- Okna w szopie nie powinny już pękać po otwarciu pojemnika w zadaniu Numer jeden!
- Zadanie Numer jeden! zakończy się teraz niepowodzeniem, jeśli gracz zostawi Haruyoshiego, zamiast zanieść go w bezpieczne miejsce po otwarciu pojemnika.
- Naprawiono błąd, przez który gracz nie mógł używać broni i przedmiotów po wyjściu z vana Takemury w zadaniu Stary znajomy.
- Gracz nie może już zadzwonić do Takemury w trakcie spotkania z Odą w zadaniu Stary znajomy.
- Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się Ody na moście pomiędzy Watson a Westbrook przed udaniem się do kryjówki Takemury w zadaniu Mieszkanie nr 303.
- Naprawiono błąd w zadaniu Stary znajomy, przez który Oda uderzał w samochód gracza, jeśli był on zaparkowany na jego drodze.
- Naprawiono błąd, przez który zadanie Palący interes / Satysfakcja gwarantowana zawieszało się na celu „Poczekaj na telefon od wrzeszczącego mężczyzny”, gdy graczowi nie udało się ukończyć zadania.
- Naprawiono błąd, przez który drzwi do ripperdoca Cassiousa Rydera nie otwierały się i uniemożliwiały graczowi ukończenie kontraktu.
- Saul nie będzie już podążał za graczem po całym świecie gry po uwolnieniu go i opuszczeniu obszaru zadania Kto sieje wiatr.
- Naprawiono błąd, przez który burza piaskowa mogła pojawić się w mieście, jeśli gracz skorzystał z szybkiej podróży w trakcie zadania Czerwony wieszcz lub Kto sieje wiatr.
- Zadanie Kto sieje wiatr zakończy się niepowodzeniem, jeśli gracz opuści obóz Wraithów przed uratowaniem Saula.
- Kontrakt: Odprawa powinien się teraz prawidłowo uruchomić po wejściu w obszar zadania.
Rozgrywka
- Naprawiono błąd, przez który po popełnieniu przestępstwa na dachu budynku oficerowie NCPD pojawiali się za plecami gracza.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi wychodzenie z wody po drabinach.
Efekty wizualne
- Naprawiono różne błędy związane z przycinaniem ubrań NPC-ów.
Interfejs
- Przywrócono ikonę nad NPC-ami z nałożonym hackiem Odwróć uwagę przeciwników.
- Interfejs skanowania jest teraz mniej zaśmiecony.
- Naprawiono błąd, przez który japoński/chiński tekst znikał, jeśli gracz zmienił język interfejsu z angielskiego na jeden z tych języków
Stabilność i wydajność
- Wprowadzono różne usprawnienia zarządzania pamięcią (co zmniejsza liczbę awarii).
Konsole
- Gracze mogą teraz wybierać naklejki w trybie fotograficznym za pomocą przycisku kółka w japońskiej wersji gry na PlayStation 4.
Stadia
- Naprawiono błędy graficzne występujące na moście w Mikoshi w zadaniach Kwarantanna i Dezintegracja.
Paczka z poprawkami jest solidna – niektóre komentarze pod informacją o aktualizacji sugerują, że ponownie mamy do czynienia z około 40 GB danych – przynajmniej w wersji na GOG Galaxy.