Cyberpunk 2077 kupiony przez 8 mln graczy. A ilu z nich rozczarował?

Cyberpunk 2077

Gracze doczekali się w końcu najgłośniejszej premiery tego roku. Już o godzinie 1:00 dzisiejszego dnia, mieli oni okazję zagrać w najnowszy tytuł studia CD Projekt RED – Cyberpunk 2077. Firma może pochwalić się doskonałymi wynikami sprzedaży, jak też pierwszymi ocenami. Nie wszystkie z nich należą do pozytywnych, i niektórzy decydują się nawet na zwrot pieniędzy.

Witamy w Night City, samuraju

Te święta spędzimy w Night City, bo dziś premierę miała jedna z najbardziej oczekiwanych gier ostatnich lat. Cyberpunk 2077 zyskał bardzo pozytywne opinie recenzentów, i to nawet mimo karygodnych błędów, które napotkali podczas rozgrywki – wszyscy mieli nadzieję, że rozwiąże je premierowa aktualizacja, tzw. Day 1 Patch.

O niektórych błędach mogli przekonać się już sami gracze, dokładnie minionej nocy. Chociaż wszyscy otwarcie przyznają, że Cyberpunk 2077 jest prawdopodobnie najambitniejszą grą, której mogli spróbować, to jej znacznych problemów nie udało się uniknąć, czego efektem są pojawiające się negatywne recenzje.

Cyberpunk 2077 nie zasługuje na więcej niż 7/10?

Taki wniosek można byłoby wyciągnąć z recenzji graczy na Steam. Chociaż możemy przeczytać, że w znacznej mierze należą one do bardzo pozytywnych, to 28% graczy nie ma dobrych wrażeń. Wśród zarzutów wymienia się między innymi problemy z płynnością i wyświetlaniem grafiki.

I mimo tego, że Cyberpunk 2077 może pochwalić się ośmioma milionami zamówień przedpremierowych (gdzie w przypadku Wiedźmina 3 był to zaledwie milion), to część z nich zostało zwróconych. Pozostali gracze decydują się wstrzymać z graniem, jako że uznają nową produkcję za niedokończoną i najeżoną błędami.

Nie licząc tych potknięć, otrzymaliśmy bardzo dobrą grę z wciągającym głównym wątkiem fabularnym i przepięknym światem. Cyberpunk 2077 może zatem być czymś wielkim, ale nie wydaje się, żeby był nim teraz.

Steam i GOG miały problemy z serwerami

Zainteresowanie grą było nadzwyczaj wysokie – to nie ulega żadnej wątpliwości. Na tyle wysokie, że Steam po północy wypłaszczył się kilka razy. Nie inaczej było w przypadku rodzimej platformy GOG, gdzie przez problemy z serwerami ciężko było pobrać premierową łatkę gry i w ogóle ją uruchomić.

Jak na grę dla pojedynczego gracza zainteresowanie było bezprecedensowe. W pierwszych 24 godzinach od premiery, Cyberpunk 2077 przyciągnął ponad milion graczy. Mowa wyłącznie o Steam.

O tym, na jak długo to zainteresowanie się utrzyma, przekonamy się w niedalekiej przyszłości. Na ten moment zanotowano na platformie należącej do Valve spadek o kilkaset tysięcy graczy.

Zobacz również:

Exit mobile version