Choć postęp zawsze powinien prowadzić nas ku lepszemu, są kwestie, w których najnowsze słuchawki prawdziwie bezprzewodowe (TWS) Creative Outlier Air V3 wypadają nieco gorzej od swojego poprzednika.
Creative Outlier Air V3 – nowe znaczy lepsze?
Pierwszą rzeczą, jaką chwali się producent, jest smuklejsza linia i mniejsza obudowa z ochroną przed wodą na poziomie IPX5. Osobiście nie widzę gigantycznej różnicy, przejdę zatem od razu do strony technicznej.
Podstawową różnicą pomiędzy Creative Outlier Air V3 a poprzednikiem jest współpraca z najnowszym standardem Bluetooth o numerze 5.2, co zdecydowanie powinno wpłynąć na jakość dźwięku oraz stabilność połączenia. Choć w trzecim modelu słuchawek z serii Outlier Air powiększono membrany z 5,6 mm na 6 milimetrów, to zamieniono materiał, z którego zostały wykonane – zamiast pokrycia przetworników grafenem, mamy tu zwyczajną biocelulozę.
Wśród kodeków znajdziemy najpopularniejsze biblioteki – AAC i SBC. Próżno szukać zgodności ze standardem aptX, który obsługiwał zestaw Outlier Air V2. W nowym modelu ponownie pojawiła się technologia Super X-Fi READY, symulująca jakość dźwięku znaną z wielogłośnikowych systemów wysokiej klasy. Minusem tej opcji jest fakt, że nie skorzystamy z niej w strumieniowanych treściach (Netflix, YouTube czy Spotify). Ponadto wymagana jest instalacja aplikacji SXFI, działającej jak odtwarzacz.
Oprócz wspomnianej przed chwilą aplikacji, Creative Outlier Air V3 korzystają również z Creative App, tj. oprogramowania, za pomocą którego spersonalizujemy dotykowe przyciski, ustalimy kontrolę poziomu hałasu w trybie otoczenia czy pobierzemy aktualizację oprogramowania. Aplikacja służy także za (kolejny) odtwarzacz multimedialny oraz korektor dźwięku.
Creative chwali się również wprowadzeniem aktywnej redukcji szumów oraz trybem Ambient, który pozwala na konwersację z osobami w pobliżu bez potrzeby wyjmowania słuchawek z uszu. Inną ciekawostką jest funkcja Dual-Voice, za pomocą której odbierzemy połączenie, jak i wydamy polecenie Asystentowi Google lub Siri.
Wydłużeniu uległ czas pracy na baterii. Słuchawki Creative Outlier Air V3 powinny wytrzymać łącznie 40 godzin odtwarzania muzyki (10 godzin na jednym ładowaniu). W przypadku Creative Outlier Air V3 jest to – odpowiednio – 34 i 12 godzin. Całość naładujemy teraz bezprzewodowo, zgodnie ze standardem Qi (minimalna moc ładowarki powinna wynosić 5 W) lub tradycyjnie, z wykorzystaniem kabla z końcówką USB-C.
Słuchawki Creative Outlier Air V3 dostępne są na oficjalnej stronie Creative w cenie 269 złotych.