Console OS, czyli Android natywnie na PC i tablecie z Windows

O Androidzie dla Windows i PC słyszymy dość wiele od dłuższego czasu. Jest Bluestacks w maszynie wirtualnej czy problematyczny natywny android-x86.org. Na razie rozwiązania te mocno kuleją – zarówno jeśli chodzi o wydajność, jak i wsparcie dla poszczególnych technologii programowych czy sprzętowych.

Ma się to jednak zmienić dzięki systemowi operacyjnemu Console OS, który zbiera pieniądze na Kickstarterze. Czym jest Console OS i na czym ma polegać jego przewaga nad istniejącymi rozwiązaniami?

Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o tym przedsięwzięciu? Twórcy będą chcieli wprowadzić wiele ciekawych funkcji, w tym odpalanie aplikacji androidowych w trybie multiwindow oraz możliwość szybkiego przełączania się między systemami (InstaSwitch). Dodatkowo, system może być instalowany zarówno w pamięci wewnętrznej urządzenia, jak i na zewnętrznym nośniku USB. Sam instalator ma intuicyjnie przeprowadzić nas przez proces konfiguracji w zaledwie kilka minut. Brzmi nieźle, prawda?

Z jednej strony tak, ale przecież istnieją już rozwiązania typu android-x86.org, ale nie działają one w sposób zadowalający. Nie są optymalizowane pod konkretne modele, często mają problemy ze sterownikami czy wsparciem dla sensorów w urządzeniu, a płynność działania Androida pobranego z android-x86.org, czy żywotność baterii, może pozostawiać wiele do życzenia.  Nie mają też wsparcia dla Windows 8.1 Secure Boot, co sprawia problemy z konfiguracją. Przewagą Console OS ma być dedykowana optymalizacja pod konkretne modele, a lista wpieranych urządzeń ciągle rośnie (boldem zaznaczyłem modele popularne i znane w Polsce):

Kolejne urządzenia mają pojawić się na tej liście już wkrótce i to osoby dotujące z Kickstartera zdecydują które trafią tam najpierw. Jeśli okaże się, że Android na np. T100 chodzi płynnie i wspiera kamerę, czujniki i wielodotyk – będzie to niewątpliwie BARDZO ciekawa opcja.

Wersja Pro, płatna 20$ rocznie lub 10$ jednorazowo, jeśli kupowana przez Kickstarter, będzie zawierała:

Twórcy nie skupiają się na „czystym” Androidzie, wprowadzając wiele własnych usprawnień interfejsu, takich jak dzielony ekran, multiwindow dla osobnych aplikacji. Pojawi się też własny sklep z aplikacjami o nazwie The Console Store. Co jednak z Google Play? GP trafia oczywiście tylko do certyfikowanych urządzeń, jednak… Console OS jest w pełni kompatybilne z API Androida, w tym Android API stack – Dalvik, Bionic, ART, czy nawet RenderScript. A to oznacza możliwość importowania aplikacji przy użyciu dedykowanego narzędzia Console OS Connector. Brzmi obiecująco.

Płynny najnowszy Android na Twoim urządzeniu x86? Dual boot z Windowsem? Co sądzicie o tym projekcie?

Exit mobile version