Gigant w branży serwisów informacyjnych – CNN, ogłosił, że kupuje aplikację społecznościową Beme, której współtwórcą jest Casey Neistat, jeden z najbardziej rozpoznawalnych youtuberów na świecie. Kwota, jaką rzekomo zaoferowano za apkę to 25 milionów dolarów.
Aplikacja Beme to nie tylko kawałek kodu – to także ludzie, którzy stoją za jej rozwojem. Cały jedenastoosobowy personel jest więc „przejęty” przez CNN razem z aplikacją. Choć prace nad nią zostaną zamknięte, wspomniany zespół będzie teraz pracować nad nowym projektem, który będzie miał za zadanie „łączyć technologię i sztukę opowiadania historii”.
Cele tej inwestycji są jasne: CNN chce wykorzystać sporą społeczność, jaka zgromadziła się wokół Casey Neistata dzięki jego pracy na YouTube. To prawie 6 milionów subskrybentów – ludzi, którzy doceniają niebanalny sposób przedstawiania historii, jakim charakteryzuje się ten twórca filmów. Zaangażowanie w Beme może nie jest równie spektakularne, ale godne uwagi – aplikacja została pobrana ponad milion razy. I właśnie ten potencjał został dostrzeżony przez telewizyjnego potentata informacyjnego.
CNN ma nadzieję, że te wczesne oznaki sukcesu można przekuć na jeszcze większe osiągnięcia dzięki wsparciu finansowemu. To ma pozwolić na zbudowanie mostu pomiędzy telewizją a młodym pokoleniem, które jest od niej praktycznie oderwane, a skupia się głównie na Internecie.
Nowa platforma jest dopiero w powijakach, choć CNN potwierdza, że będzie to rzecz oparta na dzieleniu się z innymi jej użytkownikami samodzielnie zrobionymi filmami. Zarówno nowa firma, wraz z aplikacją i gotową strukturą społecznościową do wypełnienia użytkownikami, ma być gotowa na lato 2017 roku.
źródło: cnet