Google regularnie aktualizuje przeglądarkę Chrome i wzbogaca ją o nowe, ciekawe funkcje. Jeszcze niespełna miesiąc temu koncern z Mountain View zaliczył spore faux pas niejako zmuszając użytkowników swoich usług do logowania się do przeglądarki w momencie korzystania z nich. Szybko jednak wycofał się z tego pomysłu. Teraz, by odkupić swoje winy, twórcy Chrome intensywnie wprowadzają do swojego produktu przydatne funkcje.
Chrome 71, które zadebiutuje na początku grudnia, zaoferować ma mechanizm umożliwiający jeszcze bardziej agresywne blokowanie reklam na stronach internetowych. Przełożyć się ma to, według twórców, na większe bezpieczeństwo użytkowników w sieci. Nowa funkcja ma bowiem m.in. zapobiegać wyłudzeniom danych osobowych za pośrednictwem „zdradliwych” reklam typu pop-up.
Często bowiem takie wyskakujące pseudo-reklamy przekierowują nas na strony za pośrednictwem których cyberprzestępcy próbują wykraść nasze poufne dane. Google zamierza blokować reklamy na takich podejrzanych stronach dzięki przeglądarce Chrome. Właściciele witryn mogą natomiast użyć raportu Nadużycia, aby sprawdzić, czy ich strona zawiera jakiekolwiek z tych zagrożeń. Ponadto będą oni mieli 30 dni, w ciągu których będą mogli naprawić problemy oznaczone przez raport, zanim Chrome usunie reklamy.
https://www.tabletowo.pl/2018/10/08/dzieki-chrome-70-czesc-stron-internetowych-moze-miec-spore-problemy/
Nowa funkcja przeglądarki Chrome nie przepędzi z sieci oszustów. Może jednak w jakimś stopniu utrudnić im „pracę”. Z pewnością będzie to mały krok ku poprawieniu poziomu naszego bezpieczeństwa w sieci. Miejmy nadzieję, że z każdym miesiącem przeglądarka z Mountain View będzie coraz bardziej bezpiecznym narzędziem.
Źródło: Android Autorithy