Chcesz umówić się na jazdę próbną nowym Peugeotem? Loguj się na Facebooka

Granica pomiędzy motoryzacją, a technologią zaciera się coraz bardziej. Widoczne jest to już nie tylko poprzez ilość elektroniki, jaką producenci potrafią wpakować do swoich samochodów, ale również przez sposób ich promocji. Udowadnia to chociażby Peugeot, który właśni uruchomił chatbota spieszącego z pomocą wszystkim zainteresowanym najnowszą odsłoną modelu 308.

Francuski producent jest pierwszym z branży motoryzacyjnej, który zdecydował się na wprowadzenie takiego rozwiązania. Póki co, bot skupia się tylko na jednym modelu z całego portfolio marki Peugeot, a jego najważniejszym zadaniem ma być wsparcie planów sprzedażowych producenta za pomocą Facebooka. To właśnie na tym portalu (lub za pośrednictwem aplikacji Messenger) możecie skorzystać z usług chatbota.

Do dyspozycji rozmówcy Francuzi oddali cztery sekcje, na temat których ten może uzyskać dokładniejsze informacje. Pirewszą z nich jest prezentacja modelu – tam bot przedstawi między innymi technologię użytą w samochodzie czy jego designerskie smaczki. Druga z nich to dane techniczne, a więc garść liczb opisujących poszczególne aspekty 308-ki. Ciekawostką jest za to możliwość umówienia się na 30-minutową jazdę próbną, a także obliczenie kosztów zakupu skonfigurowanego przez nas modelu.

 

Tak wygląda rozmowa z chatbotem

 

Standardowo, jak to bywa przy użyciu tego rodzaju technologii, z każdym kolejnym rozmówcą bot będzie działał jeszcze sprawniej i z większą dokładnością rozpozna wprowadzony tekst. Nawet jednak jeżeli zdarzy się tak, że Wasze pytanie będzie dla niego niezrozumiałe, możecie poprosić go o zaproszenie do rozmowy konsultanta.

Wygląda na to, że Peugeot widzi w swoim produkcie spory potencjał. Sławomir Kochański, Head of Digital marki, wypowiada się o nowo wprowadzonej technologii w następujący sposób:

W dzisiejszych czasach to klient decyduje o formie komunikacji z marką oraz to on wybiera, co jest dla niego ważne z perspektywy produktu. Wierzymy, że sztuczna inteligencja jest przyszłością marketingu. Technologie takie jak chatboty mogą wesprzeć nas w tworzeniu naprawdę znaczących, spersonalizowanych relacji pomiędzy marką Peugeot a jej klientami.

Za projekt odpowiedzialne są agencje Havas Warsaw oraz 18 Havas Warsaw. Poniżej możecie zobaczyć film promujący, a jeżeli chcielibyście skorzystać z usług bota, to wystarczy, że klikniecie >tutaj<, aby rozpocząć rozmowę.

https://www.youtube.com/watch?v=OCrMH5ExmwM

Pomysł jest z pewnością ciekawy, ale czy faktycznie potrzebny? To zapewne zweryfikuje przyszłość. Osobiście, szczerze w to wątpię. Gdybym chciał znaleźć dane techniczne na temat jakiegokolwiek modelu, zapewne udał bym się na stronę internetową marki, z kolei umawiając się na jazdę próbną wolałbym chyba wcześniej udać się do najbliższego salonu i zobaczyć samochód na żywo. To rzecz jasna tylko moje zdanie – być może się mylę i bot odniesie sukces, a po podobne rozwiązanie sięgną w najbliższym czasie również inni producenci? Odpowiedź na to pytanie zapewne przyjdzie z czasem.

Polecamy również:

https://www.tabletowo.pl/2017/09/08/masz-problem-ze-znalezieniem-pracy-emplobot/

Źródło: Telix.pl
Grafika główna: Peugeot

Exit mobile version