Canalys: przyszłość wybrzmiewa w smart słuchawkach

(fot. pixabay.com)

Pracownicy firmy Canalys, niezależnego dostawcy analiz branży elektronicznej, podzielili się swoimi przewidywaniami dotyczącymi rozwoju rynku urządzeń smart w 2023 roku. Będzie tego dużo!

3 miliardy urządzeń, a tylko połowa to smartfony

Najważniejszym fragmentem wykonanej analizy jest ten dotyczący liczby akcesoriów smart, jakie trafią na rynek już za 3 lata. Analitycy przewidują, że w 2023 roku wyprodukowanych zostanie aż 3 miliardy urządzeń z kategorii smart. Nie dziwi wcale, że najpopularniejszym urządzeniem będą smartfony – odpowiedzialne za połowę zapotrzebowania, jednak to, co dzieje się na dalszych miejscach, wymaga dłuższego komentarza.

Wystarczy bowiem rzucić okiem na poniższą grafikę, by nasunęły się ciekawe refleksje – na każde wyprodukowane 100 smartfonów fabryki wyprodukują: 8 tabletów, 13 inteligentnych głośników, 14 zegarków i opasek sportowych, 16 komputerów PC i… 48 par smart słuchawek.

Oddajmy Apple co Apple’owe

W ostatnich latach wiele mówi się o tym, że firma Apple nie ma już pomysłu na siebie, że są mistrzami w serwowaniu odgrzewanych kotletów itp. Okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego. Najprawdopodobniej Tim Cook i spółka przewidzieli przyszłość rynku tabletów i komputerów osobistych, dlatego tak duży nacisk położono na usługi i akcesoria towarzyszące smartfonom. Wygląda na to, że będzie to strzał w dziesiątkę.

Front, który oddadzą iPady i Macbooki, niemal z miejsca przejmą bowiem AirPodsy i Apple Watch. Biorąc pod uwagę, że największa dynamika wzrostu będzie dotyczyć słuchawek, głośników Bluetooth i urządzeń ubieralnych okaże się, że Apple wyłącznie umocni swoją pozycję lidera. Najczęściej kupowane smart słuchawki – Apple AirPods, a i sprzedaż przejętej marki Beats idzie świetnie. Najczęściej kupowany smart zegarek – Apple Watch, co nie wymaga dalszego komentarza. Jeden z najpopularniejszych głośników inteligentnych – Apple HomePod.

fot. Canalys

Cóż, jeśli prognozy analityków się sprawdzą, już w 2023 roku możemy zaobserwować wielki podział rynku między Apple a całą resztę.

Dla zwolenników suchych liczb

Mała garść statystyk. W 2023 roku na rynek trafi: 1,5 miliarda smartfonów, 726 milionów słuchawek, 194 miliony głośników, 215 milionów opasek i zegarków, 249 milionów komputerów osobistych i 115 milionów tabletów. Aż trudno w to uwierzyć, jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku, scenariusz ten może się sprawdzić. Co istotne, skoro już w 2023 roku zegarki tak bardzo zbliżą się do komputerów może to oznaczać, że w kolejnych latach Apple Watch będzie popularniejszy nawet od Macbooka.

Wygoda kosztem jakości i prywatności

Jeżeli scenariusz Canalys znajdzie odzwierciedlenie w rzeczywistości, będzie to oznaczało, że wyjątkowo cenną wartością dla nas, jako kupujących, jest wygoda. Słuchawki bezprzewodowe rzadko kiedy dorównują brzmieniem rozwiązaniom kablowym, a mimo to zdobywają wyżyny popularności. Głośnik Bluetooth cały czas zbiera dźwięki z otoczenia, ale skoro dzięki temu można sterować domem, to dlaczego nie?

Niezależnie od tego, czy wizja Canalys się potwierdzi, najbliższe lata z pewnością dostarczą wielu ciekawych nowinek.

Źródło: Canalys via gsmarena

Exit mobile version