Koncern General Motors pochwalił się elektrycznym SUV-em, który na publicznych drogach zadebiutuje w 2023 roku. Klienci otrzymają dobry zasięg na pełnym ładowaniu, nowoczesne wnętrze, a także rozbudowane systemy wsparcia kierowcy.
Cadillac Lyriq – zasięg i akumulatory Ultium
Oczywiście elektryki pod względem zasięgu nie mogą równać się z samochodami spalinowymi, szczególnie modelami wyposażony w silniki diesla. Mimo to, zaczynają one oferować zasięgi, które umożliwiają nie tylko komfortowe poruszanie się w mieście, ale również dłuższe wyjazdy.
Przykładowo, Tesla Model S w określonych warunkach potrafi przejechać prawie 650 km. Nowy Cadillac Lyriq, jak na dużego SUV-a, również nie ma się czego wstydzić. Według zapewnień producenta, na w pełni naładowanych akumulatorach zapewni on 300 mil, czyli około 480 km.
Na pokładzie znajdą się akumulatory Ultium, rozwijane przez General Motor. Koncern już wcześniej pochwalił się nową platformą i technologią Ultium, która trafi także do elektrycznego Hummera. Warto dodać, że w założeniach akumulatory mają oferować nawet do 200 kWh pojemności i zasięg do 640 km. Niewykluczone więc, że w przyszłości pojawi się Cadillac Lyriq o jeszcze lepszych osiągach – model, który zadebiutuje za trzy lata, początkowo otrzyma akumulatory 100 kWh.
Elektryczny Cadillac będzie dostępny zarówno z napędem na tylną oś, jak i w wersji z napędem na wszystkie koła. Nisko umieszczony środek ciężkości, a także rozłożenie masy w stosunku prawie 50:50, powinny zapewnić dobre właściwości jezdne.
Ogromny wyświetlacz i prawie autonomiczna jazda na amerykańskich autostradach
Cadillac Lyriq wykorzystuje ten sam system infotainment, co model Escalade. Interfejs wyświetlany jest na naprawdę dużym, 33-calowym, zakrzywionym ekranie OLED. Zapewnia on dostęp do wszystkich funkcji systemu, nawigacji, ustawień pojazdu, a także zastępuje analogowe zegary. Według firmy, zastosowany wyświetlacz to największą gęstość pikseli dostępna w dzisiejszym przemyśle motoryzacyjnym i świetne odwzorowanie kolorów.
Kierowca do dyspozycji otrzyma zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia. Nie zabraknie technologii Super Cruise, czyli możliwości prawie autonomicznej jazdy. W założeniach, użytkownik wciąż musi czuwać nad pracą komputera, ale może puścić kierownicę. System będzie dostępny na ponad 320 tys. km autostrad, znajdujących się głównie na terenie USA.
Wysoką jakość dźwięku zapewni system audio zaprojektowany we współpracy z AKG i składający się łącznie z 19 głośników. Oczywiście Cadillac Lyriq to także funkcje umożliwiające współpracę ze smartfonem, opcja ciągłej łączności z internetem i wiele innych dodatków.