Spotify zyska nowego przeciwnika? Chińczycy mają pracować nad nową usługą

Tik-Tok

Mogłoby się wydawać, że na rynku zdominowanym przez Facebooka, WhatsAppa, Instagrama i Snapchata nie ma już miejsca na kolejny serwis społecznościowy. Jednak TikTok udowodnił, że to nieprawda – aplikacja pobierana jest przez miliony użytkowników na Androidzie i iOS. Czy podobny sukces spotka kolejną usługę firmy ByteDance, która tym razem uderzy w branżę streamingu muzyki?

Spotify może zyskać konkurencję z Chin

Jak informuje serwis TechCrunch, powołując się na własne źródła, chińska firma ByteDance ma pracować nad własną usługą przesyłania strumieniowego muzyki. Prace są na zaawansowanym etapie i w ciągu ostatnich miesięcy miały odbyć się rozmowy ByteDance z wytwórniami muzycznymi.

Wraz z nową usługą muzyczną wprowadzona zostanie aplikacja mobilna. Prawdopodobne zostanie ona wydana już w czwartym kwartale tego roku. Niewykluczone, że z usługi będzie można również korzystać na komputerach, telewizorach czy z poziomu przeglądarki internetowej.

Nowa usługa, na wzór Spotify, oferować będzie dwa podstawowe plany. Pierwszy zapewni darmowy dostęp do muzyki, ale korzystanie z niego będzie wiązało się z reklamami. Z kolei drugi będzie wymagał opłaty, ale użytkownik zyska brak reklam i ewentualne dodatkowe korzyści.

Nowa aplikacja twórców Tik Toka może być kolejnym hitem społecznościowym

W przypadku ByteDance zainteresowanie własną aplikacją muzyczną nie powinno być zaskoczeniem. Wystarczy bowiem przyjrzeć się materiałom udostępnionym w serwisie TikTok. Spora część zawiera muzykę, która stanowi ważny element krótkiego wideo. Nowość mogłaby stać się ważną częścią apki TikTok.

Możliwe, że ważnym rynkiem dla nowej aplikacji muzycznej będą Indie. Wciąż w tym kraju można dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do Spotify czy innej usługi.  Jak wskazują raporty, w Indiach nawet 150 mln osób słucha muzyki online, ale tylko nieznaczna część jest w stanie płacić za to abonament. Ważnym elementem będzie więc odpowiednie dostosowanie bezpłatnej wersji aplikacji.

Spotify powinno się obawiać?

Z pewnością dobrze zaprojektowana aplikacja, dostępna na wiele platform, mogłaby odbić część użytkowników Spotify. Jednakże, ogromna baza osób przyzwyczajona jest już do produktu Szwedów. Raczej mało prawdopodobne, aby Spotify faktycznie odczuł odpływ użytkowników. Tym bardziej, że przecież już teraz ma silną konkurencję w postaci chociażby Apple Music, a mimo tego nadal może chwalić się ciągłym wzrostem liczby klientów.

Nowa usługa ByteDance jak najbardziej może zdobyć wielu fanów, podobnie jak zrobiła to aplikacja TikTok, ale raczej nie odbędzie się to zauważalnym kosztem już dostępnych usług muzycznych. Niewkluczone, że głównym celem będzie dotarcie do zupełnie nowej grupy klientów, głównie w Indiach i Chinach, którzy jeszcze nie korzystają z żadnej aplikacji do słuchania muzyki online.

źródło: TechCrunch

Exit mobile version