Przyzwyczailiśmy się, że słuchawki są nauszne, douszne lub dokanałowe. Tymczasem jest jeszcze jeden sposób, aby muzyka powędrowała do naszych uszu. I właśnie to rozwiązanie proponuje Bose w słuchawkach Ultra Open.
Technologia odkryta na nowo
Słuchawki wykorzystujące przewodnictwo kostne nie są technologiczną nowinką. Tego typu produkty istnieją na rynku już ładnych kilkanaście lat. Wydaje się jednak, że dopiero niedawno rozwiązanie to zaczęło zyskiwać na popularności. Dowodem na to może być chociażby nowy model w ofercie Huawei – zestaw FreeClip.
Dla Bose kompaktowe słuchawki o otwartej konstrukcji to nie nowość – firma ma już za sobą zestaw Sport Open, który trafił na rynek w 2021 roku i po dwóch latach zniknął z oferty. Producent ponownie wraca do tego pomysłu wraz z modelem Ultra Open – tym razem jednak na nieco mniejszą skalę i z pomocą „z zewnątrz”.
Bose x Kith
Kith to amerykańska marka odzieżowa założona przez Ronniego Fiega w 2011 roku. Firma skupia się głównie na modzie streetwearowej. W ciągu 13 lat otwarto 13 sklepów na całym świecie. Przedsiębiorstwo ma za sobą kilka akcji partnerskich, m.in. z domem mody Versace, koszykarzem LeBron Jamesem czy z BMW. Jak widać, tym razem firma zdecydowała się na współpracę z marką z branży muzycznej.
O samych słuchawkach Ultra Open wiemy niewiele. Zarówno oficjalna strona Kith, jak i Bose wspomina wyłącznie o wsparciu przestrzennej technologii OpenAudio oraz mankietowej konstrukcji słuchawek, która ma zapewnić wysoką jakość dźwięku, łatwość w zakładaniu i brak „kolizji” przy noszeniu zestawu z założonymi przez właściciela okularami.
W informacji prasowej wspomniano także o komunikacji poprzez Bluetooth i czasie pracy oscylującym w okolicach 7,5 godziny lub 4,5 godziny, jeżeli użytkownik będzie cały czas korzystał z technologii dźwięku przestrzennego. Współpraca dwóch firm widoczna jest również w każdym elemencie zestawu – zamiast nazwy producenta sprzętu audio, mamy wielkie litery „KITH” zapisane w stylu Bose.
Sprzedaż Bose Ultra Open Earbuds ruszy na stronie Kith.com oraz w wybranych butikach firmy. Cena za zestaw wynosi 300 dolarów (1210 złotych), a liczba egzemplarzy ma być podobno mocno ograniczona. Jeżeli więc będziecie przy okazji zamawiać przez stronę kurtkę za kilka tysięcy złotych, może warto dorzucić sobie wyjątkowe słuchawki do koszyka?