Elektryczna oferta BMW zostanie rozszerzona o kolejne modele. Firma planuje wprowadzić nową wersję silnikową serii 5 i X1.
Bawarczycy mają już spore doświadczenie w elektryfikacji
BMW, jeszcze przed obecnym, elektrycznym trendem w motoryzacji, powołało elektryczno-hybrydową rodzinę samochodów sygnowaną literą „i”. Pierwszym przedstawicielem był model i3, którego produkcja rozpoczęła się w 2013 roku. Następnie, w 2014 roku, z taśm zaczęło zjeżdżać i8.
Owszem, Niemcy eksperymentowali z różnymi rodzajami napędów także w innych modelach, ale to właśnie dywizja „i” spotkała się z największym zainteresowaniem. Nie powinno to dziwić. Pierwszy jej członek, czyli i3, określane przez wielu fanów marki najbrzydszą Bawarką w historii, okazał się świetnym samochodem do miasta. Z kolei i8, będące pokazem możliwości inżynierów i ówczesnej technologii, w dniu debiutu wyglądało jak pojazd z przyszłości. Co więcej, nawet dziś, 6 lat po wyjechaniu pierwszych egzemplarzy na publiczne drogi, i8 prezentuje się jak nowoczesny koncept, dopiero co pokazany na targach.
BMW i3 oraz i8 nie tylko okazały się marketingowym sukcesem, ale również pozwoliły firmie na zebranie sporego doświadczenia. Efektem jest obecne portfolio – większość samochodów BMW jest obecnie dostępna w hybrydowej wersji plug-in. Ponadto, Bawarczycy pokazali już w pełni elektryczne iX3, zapowiedzieli i4, a to dopiero początek zmian w ofercie.
BMW serii 5 i X1 w wydaniu w pełni elektrycznym
Zarówno „Piątkę”, jak i SAV-a oznaczonego X1, kupimy dziś w odmianie hybrydowej. Natomiast już wkrótce do dostępnych wersji dołączą modele w pełni elektryczne. Zostaną one wyposażone w spory zestaw akumulatorów i wyłącznie silniki elektryczne. Warto dodać, że także topową limuzynę, czyli serię 7, także czeka pełna elektryfikacja.
Niestety, aktualnie nie znamy zbyt wielu szczegółów. BMW nie podało danych dotyczących pojemności akumulatorów, zasięgu czy mocy. Nie dowiedzieliśmy się także, kiedy wspomniane samochody zostaną wprowadzone do oferty.
Na elektryczną wersję serii 5 i X1 nie powinniśmy jednak długo czekać. Plany BMW zakładają posiadanie 25 zeelefrifokwoanych modeli do 2023 roku. Nie chodzi wyłącznie o pojazdy w pełni elektryczne, ale także o hybrydy typu plug-in.