Kolejny kwartał i kolejny wzrost popularności. Odpowiedzialny za BLIKA Polski Standard Płatności opublikował dane na temat liczby transakcji i aktywnych użytkowników w drugim kwartale 2020 roku. W obu przypadkach robią one wrażenie.
Możliwość skorzystania z BLIKA za pośrednictwem aplikacji bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Stworzony i stale rozwijany przez Polski Standard Płatności system jest dostępny dla klientów kilkunastu funkcjonujących w Polsce banków. Najnowsze dane pokazują, że rozwiązanie to cieszy się wśród nich stale rosnącą popularnością.
Liczba transakcji i użytkowników BLIKA w drugim kwartale 2020 roku
Polski Standard Płatności poinformował, że w drugim kwartale 2020 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali 97,4 mln transakcji. To o ponad 7 mln więcej niż w całym 2018 roku! W pierwszym półroczu wykonano ich natomiast 175 mln, więc nie ma wątpliwości, że w 2020 roku padnie kolejny rekord, gdyż przez cały 2019 rok użytkownicy wykonali 217,8 mln transakcji, a ponad 80% tej liczby udało się osiągnąć w zaledwie sześć miesięcy br.
Niezmiennie użytkownicy najczęściej korzystali z BLIKA podczas zakupów w internecie – w drugim kwartale 2020 roku zapłacili za jego pomocą 73 mln razy (o 110% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o 27% więcej niż w Q1 2020).
W drugim kwartale 2020 roku Polski Standard Płatności odnotował również wzrost liczby przelewów na telefon (o 194% rok do roku; wykonano ich 10,6 mln) i transakcji w terminalach płatniczych (o 68% w porównaniu do Q1 2019; było ich 8,4 mln).
Co natomiast ciekawe, już drugi kwartał z rzędu spadła liczba transakcji w bankomatach (wypłat i wpłat gotówki) – w drugim kwartale wykonano ich 5,5 mln, w Q1 2020 – 6,2 mln, a w Q4 2019 – 6,8 mln. Polski Standard Płatności zauważa jednak, że użytkownicy co prawda rzadziej wykonywali tego typu transakcje, ale jednocześnie pobierali większe kwoty (średnio 570 złotych).
Polski Standard Płatności podaje również, że na koniec drugiego kwartału 2020 roku z BLIKA korzystało aktywnie 5,42 mln osób – to aż o 67% więcej niż rok wcześniej. Warto tu dodać, że za aktywnego użytkownika uznano osobę, która zrealizowała przynajmniej jedną transakcję w miesiącu. Pod uwagę nie brano natomiast tych, którzy wykonywali wyłącznie przelewy na numer telefonu.