Deweloperzy, czyli osoby tworzące aplikacje i gry, tracą zainteresowanie smartwatchem Apple Watch. Tak przynajmniej wynika z ostatnich statystyk. Mniej aplikacji – mniejsza sprzedaż zegarka firmy z Cupertino?
Pewnie pamiętacie wideo z byłym szefem Microsoftu, Stevem Ballmerem tańczącym po scenie i ochrypłym głosem wrzeszczącym: „Developers, developers, developers, developers!” Może i wyglądało to komicznie, ale Ballmer miał 100% rację. Dzisiaj systemy – zarówno biurkowe, jak i mobilne – nie mają prawa bytu bez zainteresowania osób tworzących na nie aplikacje.
Sukces iPhone’a to App Store i miliony aplikacji do pobrania. Tak samo jest z Androidem czy Windows. Smartfony Microsoftu sprzedają się tak źle m.in. dlatego, że sklep z aplikacjami na Windows Phone / Windows 10 Mobile świeci pustkami.
Problem z aplikacjami może mieć w najbliższym czasie również zegarek Apple Watch. Smartwatch, który obchodził niedawno pierwsze urodziny, wyraźnie wypada z puli zainteresowań deweloperów. Według firmy Realm na tysiąc aplikacji, które ostatnio pojawiły się w App Store, jedynie 1 przeznaczona jest na zegarek wyprodukowany przez zespół Tima Cooka.
Po krótkotrwałym zainteresowaniu, jakie pojawiło się ze strony twórców aplikacji po wypuszczeniu Apple Watcha na rynek, liczba aplikacji na to urządzenie zaczyna drastycznie spadać. Problemem jest przede wszystkim monetyzacja aplikacji i gier – Apple Watch to bardziej towarzysz iPhone’a niż samodzielna platforma. Deweloperzy są też bardziej zainteresowani platformą Apple TV, która stwarza większe możliwości zarobków.
Ja bym dorzucił do tego dwie kwestie. Po pierwsze Apple Watch nie daje możliwości takiego pola popisu, co iPhone czy Apple TV. Trudno jest tworzyć wiele aplikacji na zegarek, który ma tyle ograniczeń. Wystarczy przejrzeć sobie „Apple Watch Human Interface Guidelines”, czyli poradnik tworzenia aplikacji i gier na zegarek Apple.
Po drugie, mimo dobrego wejścia na rynek, Apple Watch nie cieszy się wielką popularnością wśród odbiorców, a ci, którzy już go kupili – jak donoszą statystyki – najczęściej za pomocą inteligentnego zegarka sprawdzają… godzinę. Jeżeli więc użytkownicy Apple Watch korzystają mniej z aplikacji zewnętrznych niż użytkownicy np. iPhone lub Apple TV – trudno oczekiwać wysypu tytułów na to urządzenie w App Store.
Źródło: Business Insider