Silnik Frostbite stworzony został z myślą o serii Battlefield, jednak w międzyczasie mogliśmy podziwiać go również w kilku grach z cyklu Need for Speed, a już niedługo zobaczymy go w kolejnej odsłonie Dragon Age. Nie od dziś wiadomo jednak, że jego twórcy mają ambicję, by ich dzieło znalazło zastosowanie również w grach na urządzenia mobilne.
Na oficjalnym blogu deweloperów silnika Frostbite pojawił się wczoraj wpis informujący o tym, że ekipie ze Sztokholmu udało się odpalić wybrane fragmenty gry Battlefield 4 na urządzeniu z systemem iOS. Wprawdzie nie zdradzili o jakim konkretnie modelu mowa, jednak wspomnienie o wykorzystaniu możliwości Metal API zawęża grono „podejrzanych” do tabletów wyposażonych w SoC Apple A7 lub wyżej (iPad Air, iPad Air 2, iPad Mini 2, iPad Mini 3 oraz iPhone 5S, 6 i 6 Plus). Niestety, z racji na wczesne stadium projektu nie zdecydowali się na opublikowanie nagrania prezentującego możliwości mobilnej wersji silnika Frostbite, ograniczając się jedynie do dwóch mało przekonujących screenów.
Twórcy gry zaznaczają też wyraźnie, że udana próba przeniesienia jej fragmentów na urządzenia z systemem iOS ma na celu jedynie prezentację możliwości silnika i nie oznacza wcale, że kiedykolwiek doczekamy się tabletowego wcielenia Battlefield 4 w App Store (tak samo jak nie doczekaliśmy się „trójki” na Androida). Pierwszą mobilną grą wykorzystującą Frostbite będzie więc najprawdopodobniej Plants vs. Zombies: Garden Warfare, której tabletowe wcielenie zaprezentowane zostało podczas tegorocznej konferencji WWDC.