Bank Pekao zapowiedział długą przerwę techniczną w nadchodzących dniach. Jego klienci nie będą mogli skorzystać z większości usług podczas najbliższego weekendu.
Przerwa w dostępie do systemów Banku Pekao
W związku z przejęciem Idea Banku przez Bank Pekao, dane klientów tego pierwszego zostaną przeniesione do nowego systemu. W związku z tym klientów Pekao czeka długa przerwa techniczna, podczas której sporo usług będzie niedostępnych.
Podczas zapowiedzianej przerwy technicznej nie będzie można skorzystać z serwisu bankowości internetowej Pekao24, aplikacji mobilnej PeoPay, systemu maklerskiego Pekao24Makler i platformy eTrader Pekao. Zostaną one wyłączone w sobotę 20 listopada 2021 roku o godzinie 15:00, a przywrócone w niedzielę 21 listopada 2021 roku o godzinie 12:00.
Ponadto klienci biznesowi nie będą mogli skorzystać z serwisu internetowego PekaoBiznes24 oraz aplikacji mobilnej i usługi Pekao Connect. Przerwa w ich działaniu będzie zauważalnie dłuższa i rozpocznie się w piątek 19 listopada 2021 roku o godzinie 22:00, a zakończy w poniedziałek 22 listopada 2021 roku o godzinie 6:00.
Bank informuje, że podczas przerwy technicznej nie będzie możliwe zrealizowanie transakcji za pomocą BLIKA, płatności internetowej Pay-by-link oraz płatności w internecie wymagającej autoryzacji za pomocą aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Infolinia banku również nie będzie realizować usług innych niż zastrzeganie kart płatniczych.
Podczas przerwy będzie można bez problemu płacić kartami w sklepach stacjonarnych, a także realizować wypłaty gotówki w bankomatach (z wyjątkiem wypłaty BLIK).
Utrudnienia dotkną również klientów Idea Banku
Podczas przerwy technicznej w Pekao dane klientów Idea Banku będą przenoszone do systemów tego pierwszego. W związku z tym nie będą oni jedynymi osobami dotkniętymi utrudnieniami w dostępności do usług bankowych.
Wszystkie serwisy elektroniczne Idea Banku S.A. zostaną wyłączone w piątek 19 listopada 2021 roku o godzinie 16:00. W związku z tym klienci stracą dostęp do bankowości internetowej Idea Cloud oraz aplikacji mobilnej Idea Bank. Po tej godzinie nie będzie można również korzystać z usług banku poprzez infolinię lub w placówce banku.
Począwszy od poniedziałku 22 listopada 2021 roku od godziny 8:00 dotychczasowi klienci Idea banku będą mogli korzystać ze wszystkich usług Banku Pekao, wliczając w to bankowość elektroniczną, aplikację mobilną, infolinię oraz usługi w placówkach. Dzień wcześniej zostaną aktywowane nowe karty płatnicze, które klienci otrzymali od Banku Pekao.
Przelewy zlecone w serwisach Idea Banku w piątek 19 listopada w godzinach 12:00-16:00 zostaną zrealizowane w poniedziałek 22 listopada w systemach Banku Pekao.